بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 22 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



پیامک ظریف به عادل: اصلا برایم مهم نیست

انتخاب: پس از آنکه عادل فردوسی پور اعلام کرد «مصاحبه دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان با برنامه نود، به تشخیص مدیران صدا و سیما پخش نشده است» ، یک منبع مطلع جزئیاتی عجیب از این ماجرای توهین آمیز در اختیار ما قرار داد که حکایت از بداخلاقی بی سابقه دلواپسان علیه ظریف و در عین حال ، واکنش اخلاقی وزیر خارجه دارد.

درخواست نود و خندوانه برای مصاحبه با ظریف

این منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: تقریباً از بعد از توافق هسته ای، عادل فردوسی پور و رامبد جوان پیگیر مصاحبه با آقای ظریف بودند و ایشان نیز همواره ، از این دو مجری تلویزیون تشکر کرده و از حضور در برنامه های «خندوانه» و «نود» عذرخواهی می کرد. اما عادل فردوسی پور با سماجتِ رسانه ای خود، هفته ای چند بار به صورت هفتگی از دفتر وزیر خارجه و شخص ظریف، پیگیر مصاحبه بود.

وی اضافه کرد: پس از عمل جراحی لثه ظریف، نهایتا هفته گذشته فرصت کوتاهی به دلیل تعویق سفر وزیر خارجه به نیویورک پیدا شد که ظریف در پاسخ به درخواست مجدد فردوسی پور ،  با مصاحبه موافقت کرد.

پیش بینی ظریف از سروصداها در مورد مصاحبه با نود

این منبع آگاه با اشاره به پیش بینی های ظریف در مورد سروصداهای احتمالی حول این مصاحبه گفت: وزیر خارجه قبل از مصاحبه هم به آقای فردوسی پور گفتند که گروهی سروصدا خواهند کرد ولی ایشان همچنان به برقراری مصاحبه اصرار داشت.

پس از انتشار نامه یک روزنامه علیه مصاحبه ظریف و متعاقباً مخالفت صداوسیما با پخش مصاحبه ، حدود ساعت 6 و نیم ، به دکتر ظریف اطلاع دادند که «ریاست سازمان مانع پخش مصاحبه شده است» و سپس ، از ظریف خواستند اجازه دهد تا برای پخش مصاحبه ، تلاش شود اما او مخالفت کرده و خواسته است که هیچ اقدامی نکنند.

پیامک ظریف به فردوسی پور

این منبع آگاه در ادامه گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حدود ساعت 7 هم پیامکی از سوی ظریف به عادل فردوسی پور فرستاد شد ؛ با این محتوا که «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی جهت درگیر نشوید»، فردوسی پور نیز در پاسخ پیامک کوتاهی زد و تشکر کرد.

نکته ی حیرت انگیز، از یک سو مخالفت عجیب تلویزیون با پخش این مصاحبه (با وجود پیگیری و سماجت چندین ماهه عادل فردوسی پور) و از سوی دیگر، سکوت و ملاحظه ی اخلاقی ظریف برای پایان جنجال و بی اخلاقی تلویزیون دارد که البته حملات سهمگین دلواپسان بالاخص صداوسیما، در ایام توافق هسته ای مسبوق به سابقه است و به نظر می رسد، پس از این نیز، تداوم خواهد داشت.

گرچه به نظر می رسد توجیه سرافراز و مشاورانش برای مخالفت با پخش مصاحبه ظریف، «مسائل انتخاباتی» باشد، اما می توان به ایشان و دیگر مسئولین حساس و مقید به قانونِ صداوسیما این خبر را یادآوری کرد که شب گذشته، دکتر حدادعادل کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز به بهانه «شب یلدا» و «فال حافظ» در شبکه سه حضور یافتند!


اعتراض به عدم پخش مصاحبه ظریف از 90

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ممانعت از پخش مصاحبه مجری برنامه ورزشی 90 با وزیر امور خارجه را غیرمسئولانه خواند و خواستار پاسخگویی مسولان سیما به افکار عمومی ملت ایران بابت این اقدام شد.

درحالیکه از روز پنج شنبه گذشته وب سایت برنامه نود خبر و تصویر مصاحبه عادل فردوسی پور با محمد جواد ظریف با موضوع دیپلماسی ورزشی را منتشر کرد و قرار بود این مصاحبه دوشنبه شب به مناسبت شب یلدا در برنامه 90 پخش شود، این مصاحبه که بینندگان فراوانی منتظر دیدن آن بودند،پخش نشد.

مجری برنامه ورزشی 90 در ابتدای این برنامه که دوشنبه شب ساعت 23:30 از شبکه سه سیما پخش آن آغاز شد،گفت: 'امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود که مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش بشه و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می کنیم و انشاالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفتگو پخش بشه. مسئولان شبکه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود'.

'حسین جابر انصاری' سخنگوی وزارت امور خارجه که در اولین دیدار رسانه ای خود روز سه شنبه در ایرنا حضور یافته بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص پخش نشدن مصاحبه فردوسی پور با ظریف با بیان اینکه جزییات این موضوع ارتباطی به وزارت امور خارجه ندارد، گفت: آنچه به ما مربوط است اینکه ماهها مسوولان این برنامه تلویزیونی تلاش، پیگیری و سماجت کردند، پی در پی زنگ زدند، آمدند و رفتند تا بتوانند این مصاحبه را انجام دهند .

جابر انصاری خاطرنشان کرد: هیچگاه یک تهیه کننده و یا یک مجری تلویزیونی برای انجام چنین مصاحبه ای با یک وزیر مهم دولت،خودش اقدام نمی کند،منطق کار این است که قبلا هماهنگی را در مجموعه کاری خود انجام می دهند و بعد این همه پیگیری و سماجت می کنند، این ها را نمی توان فردی تفسیر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بنابر این، از دید ما صدا و سیمای جمهوری اسلامی یا در واقع سیمای جمهوری اسلامی بوده که برای انجام این مصاحبه در چند ماه گذشته اصرار و پیگیری پی در پی کرده است .

جابر انصاری با بیان اینکه،دکتر ظریف تمایلی به انجام این مصاحبه نداشتند،گفت: اصرارها و پیگیری های پی در پی دوستان سیما و تهیه کنندگان این برنامه ورزشی باعث شد که وزیر امور خارجه با انجام این گفت و گو موافقت کند و در نهایت مصاحبه انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: صدا و سیما بخاطر این برخورد غیر مسئولانه باید پاسخگوی افکار عمومی ملت ایران باشد و به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهد.


زیباکلام: تلویزیون مال هواداران جلیلی است

ایلنا: زیباکلام معتقد است صداوسیما کاملا تاکید دارد که سازمانی متعلق به گروهی خاص از اصولگرایان تندرو است و از آشکار شدن این موضوع هم ابایی ندارد.

شب گذشته (دوشنبه 30 آذر ماه) همزمان با شب یلدا قرار بود مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف از شبکه سوم سیما پخش شود اما این مصاحبه به دلیل عدم موافقت مدیران صداوسیما پخش نشد. البته قبل از آغاز برنامه نود غلامعلی حداد عادل آنهم در آستانه انتخابات مجلس و درحالی‌که وی نیز در شمار کاندیداهای این دوره است؛ در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و به صورت زنده سخنرانی کرد و برای مخاطبان شعر خواند.
 صادق زیباکلام (استاد دانشگاه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این رفتار مدیران سازمان اظهار داشت: رفتار صداوسیما نشان داد این سازمان متعلق به همه ۸۰ میلیون نفر مردم ایران نیست بلکه متعلق به ۴ میلیون نفری است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی رای داده‌اند.

وی ادامه داد: رفتار صداوسیما پیش از آمدن محمد سرافراز به این سازمان و در زمان ضرغامی نیز همین گونه بود اما تفاوت ضرغامی با سرافراز در این است که ضرغامی حداقل حفظ ظاهر می‌کرد.

زیباکلام افزود: ضرغامی گهگاه مصاحبه‌هایی از افراد غیراصولگرا پخش می‌کرد تا بگوید فراجناحی عمل می‌کند اما سازمان در این دوره اصلا اصراری بر این امر ندارد و حفظ ظاهر را نیز کنار گذاشته است.

وی تاکید کرد: مدیران این سازمان تاکید دارند؛ بگویند رسانه ملی تنها متعلق به یک جریان خاص سیاسی است و بیان این مسئله و رفتار را زشت و ناپسند هم نمی‌دانند. عملکرد آنها نشان داده حمایت آشکارشان از یک دسته و گروه در نظر خودشان نه تنها قبحی ندارد که ضرورت نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه رفتار صداوسیما نشان داده فقط متعلق به جریان اصولگرای تندرو است؛ گفت: این سازمان از بودجه عمومی و مالیات مردم اداره می‌شود اما رفتارش عملا دهن‌کجی به مالیات‌دهندگان است. آنها نه تنها این رفتار را زشت نمی‌دانند بلکه با اعتماد به نفس هرچه تمام‌تر آشکارا نشان می‌دهند که تصمیمات ما به هیچ فردی مربوط نیست.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما؛ ۹۲ درصد مردم را نادیده می‌گیرد؛ گفت: در سازمان صداوسیما نه سیدمحمد خاتمی جایی دارد نه محمدجواد ظریف و نه هیچ استاد دانشگاه مستقل دیگری. فقط و فقط همان ۸ درصدی که به سعید جلیلی رای دادند؛ حق دارند. آنها هم آشکارا حق ۹۲ درصد مردم را فدای ۸ درصد از طرفداران اصولگرای تندرو می‌‌کنند.


پاسخ غیرمنطقی صدا و سیما به عدم پخش مصاحبه 90 با ظریف

 روابط عمومی سازمان صداوسیما با انتشار اطلاعیه‌ای به موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مصاحبه مجری برنامه ورزشی «90» با وزیر امور خارجه پاسخ داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در مطلب روابط عمومی سازمان صداوسیما آمده است:

«پیرو موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مصاحبه مجری برنامه ورزشی «90» با وزیر محترم امور خارجه، ذکر نکاتی برای اطلاع افکار عمومی ضروری است؛

1- گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه نمی‌باشد. درصورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت بعمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.

2- در موضوع مصاحبه مجری برنامه ورزشی نود با رئیس دستگاه دیپلماسی هیچ‌گونه درخواستی از سوی شبکه سه سیما برای انجام مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف ارسال نشده است و مجری برنامه شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگی با شبکه به انجام این مصاحبه و اعلام خبر پخش آن مبادرت ورزیده است.

3- برنامه ورزشی نود که سال‌ها از عمر آن می‌گذرد، یک برنامه صرفاً ورزشی و آن هم در حوزه فوتبال است و تمام تلاش دست‌اندرکاران شبکه سه، ساماندهی برنامه برای پاسخگویی به مطالبات ورزشی مخاطبان در حوزه تخصصی فوتبال و تحلیل و بررسی این رشته ورزشی است.

4- درخصوص اینکه وزارت امور خارجه نامه رسمی از طرف مسئولان سازمان را برای انجام مصاحبه درخواست نکرده خود باید پاسخگو باشد، اما اینکه تهیه‌کننده بدون اطلاع و هماهنگی مسئولان شبکه اقدام کرده است از سوی سازمان پیگیری می‌شود.»


صادق خرازی: در انتخابات ثبت نام نمی‌کنم

سید محمد صادق خرازی اعلام کرد: بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و معتقدم تا جوانان با فضیلت در کشور حضور دارند باید از آن‌ها استفاده کرد.

خبرگزاری ایسنا: سید محمد صادق خرازی اعلام کرد: بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و معتقدم تا جوانان با فضیلت در کشور حضور دارند باید از آن‌ها استفاده کرد.

این عضو هیات موسس حزب شورای ایرانیان با اعلام این خبر درباره دلیل ثبت‌نام نکردنش در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: به خاطر جوان هایی که در کشور وجود دارند و برای بها دادن به آن‌ها امثال من باید کنار برویم و به همین دلیل بنا ندارم در انتخابات آینده مجلس کاندیدا شوم. خودم ر ا ریزه خوار خان گسترده جوان های سرزمین مان می دانم و معتقدم تا جوان های با فضیلت در کشور وجود دارند آن‌ها باید بیایند و نقش خود را ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به فضیلت جوان ها توجه کرد،افزود: همان جوان هایی که انقلاب کردند ، در دفاع مقدس حضور داشتند، بالاترین نقش را در سازندگی کشور ایفا کردند، در دوم خرداد با حضورشان تحولات بنیادی جامعه مدنی را رقم زدند و در هر حادثه ای به عنوان مهمترین شاخصه ثروت ملی ایران به حساب می آیند.

خرازی در ادامه تصریح کرد: امثال من تجربه قدرت را داشته ایم فاصله من با قدرت زیاد نیست و نسبت من با قدرت از طریق یک حزب تعریف نمی‌شود. من ارتباطات خودم را با قدرت دارم و اگر بخواهم از آن مسیر جلو بروم نیازی به تشکیل حزب ندارم اما آرمان ما این است که این جوان ها از یک هویت ملی برخوردار باشند و این هویت ملی شان به یک سرمایه عینی و واقعی که ضرورت امروز جامعه ما است تبدیل شود.

وی درباره دلیل حضورش در ستاد انتخابات عنوان کرد: به همین دلایل است که من در کنار دبیر کل حزب ندای ایرانیان و درجهت التزام به نیروهای دیگر حزب ندا در ستاد انتخابات حاضر شدم تا آن‌ها ثبت‌نام کنند و من هم افتخار می کنم که در کنارشان باشم. اگر به جوان ها باور داریم باید این فضا را هم برایشان ایجاد کنیم تا کار جدی انجام دهند.

رئیس هیأت موسس حزب ندای ایرانیان در پایان تاکید کرد: حزب ندا جوان‌هارا مظهر شرف خود می‌داند تنها سرمایه ای که ما در ندا داریم و ما را از دیگران متمایز می‌کند جوان بودن حزب است.این تجلی عینی سرمایه ای است که در ندا به آن فکر می‌کنیم و معتقدیم باید به این سرمایه فراگیر در عمق جامعه به عنوان یک اصل توجه شود و با آن بازی نشود. تنها را ه پاسداری از آرمان مشترک ما دقت کردن روی این سرمایه جدی و اساسی است که نهالش امروز در جغرافیای امنیت ملی ما در حال ریشه دواندن است.


پاسخ فردوسی‌پور به منبع آگاهِ ناآگاه!
پاسخ فردوسی‌پور به منبع آگاهِ ناآگاه!

خبرآنلاین نوشت: بعد از پخش نشدن عجیب و غریب مصاحبه فوتبالی وزیر خارجه از صدا و سیما، جریانی آگاه اما بی‌نام به دنبال توجیه این اتفاق نادر بود!

بعد از روی آنتن نرفتن حرف‌های فوتبالی وزیر امور خارجه و بازتاب‌های منفی این تصمیم که عادل فردوسی‌پور روی آنتن درباره‌اش گفت: «این مصاحبه به تشخیص مدیران صدا و سیما پخش نشده است» و بلافاصله برای این اتفاق از ظریف و مردم عذر خواست، تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های منتقد دولت در گفت‌وگو با منابع آگاهی که اسمشان محفوظ بود، درباره دلایلی گفتند که مدیران ارشد تلویزیون را بر آن داشته تا نگذارند 90 روی آنتن برود.

ابتدا یک منبع آگاه در شبکه 3 و مصاحبه‌ای که در کانال‌های تلگرامی می‌چرخید؛ بهانه‌اش این بود که چون فردوسی‌پور قبل از تأیید مصاحبه‌اش از سوی ناظران پخش، تصویر انجام گفت‌وگو را رسانه‌ای کرده، مدیران سیما برای ایجاد نظم سازمانی مانع از پخش مصاحبه آقای وزیر شده‌اند. یعنی برای تنبیه تهیه‌کننده 90 حاضر شدند این فشار به سیما وارد شود که رسماً منتقدان مشی مدیران سیما با استدلال و مستند آنها را به اقدام علیه دولت و ممنوع‌التصویری یک وزیر متهم کنند.

این اما تنها شایعه نبود. یک مقام آگاه دیگر در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی و سرشناس منتقد دولت بهانۀ روی آنتن نرفتن ظریف را قصد عادل فردوسی‌پور برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی و آن هم از سوی لیست‌های اصلاح‌طلبان اعلام کرد که باعث شده تا مدیران سیما برای پرهیز از شائبه سیاسی‌کاری، به فردوسی‌پور اجازه ندهند تا مصاحبه ظریف پخش شود.

این در حالی است که اگر فردوسی‌پور قصد شرکت در انتخابات داشته باشد، خودش نباید روی آنتن برود. هرچند همین حالا در تلویزیون مجریانی هستند که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز اجرای زنده دارند.

با این وجود این شایعه سبب شد تا فردوسی‌پور، درست در لحظه خداحافظی از آنتن 90 در شب یلدا بگوید: «الان این شایعه در رسانه‌ها مطرح شده و یک خبرگزاری نوشته من قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارم اما قسم می‌خورم که در هیچ انتخاباتی نه قصد کاندیداتوری داشتم، نه دارم و نه می‌شوم. این حرف‌های من هم ثبت و ضبط می‌شود و می‌ماند.»

او اینگونه به اتهام منبع آگاه نامشخص هم پاسخ داد تا این بهانه برای جلوگیری از پخش مصاحبه وزیر خارجه کشورمان هم منتفی باشد!


احمدی‌نژاد صلاحیت ورود به مجلس را ندارد

خبرگزاری ایسنا: احمد توکلی تاکید کرد که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.

احمد توکلی با حضور در فرمانداری تهران جهت ثبت نام در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در فرمانداری تهران در خصوص نوع حضور خود در انتخابات مجلس آینده گفت: من یک اصولگرا هستم اما روحیه استقلالی خود را همواره حفظ می‌کنم. در ائتلاف اصولگرایان نیز حضور دارم اما اصلاح طلبان نیز می‌خواهند مرا در لیست‌شان قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان با شما مذاکره‌ای داشته‌اند، تصریح کرد‌: نه فقط شنیده‌ام، نمی‌دانم درست است یا غلط.

توکلی همچنین درباره‌ ترکیب مجلس آینده نیز گفت: نمی دانم ترکیب چطور است اما امیدوارم کسانی که ریشه دار و خط دار هستند بیشتر حضور داشته باشند و نمی‌توان از حالا ترکیب مجلس آینده را پیش بینی کرد.

وی تاکید کرد‌ که احمدی‌نژاد صلاحیت ورود به مجلس را ندارد و در پاسخ به سوالی درباره‌ حضور وزرای دولت‌های نهم و دهم، گفت:‌ حق آنان است که کاندیدا شوند و البته همه اینها بستگی به نظر شورای نگهبان دارد.

توکلی در پایان اولویت مجلس دهم را مبارزه با فساد و رکود اقتصادی دانست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار