بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



هیئت فوتبال گیلان چه کمکی کرد!؟ ؛ بالاخره سر داماش بی‌کلاه ماند!

تابناک گیلان: تقریبا سه ماه قبل که بحث خرید امتیاز تیم داماش توسط شهرداری رشت مطرح شد، این امیدواری در دل طرفداران تیم آبی‌پوش رشتی ایجاد شد که با به سرانجام رسیدن این موضوع مشکلات مالی داماش برای همیشه حل و فصل خواهد شد

ایران ورزشی نوشت: تقریبا سه ماه قبل که بحث خرید امتیاز تیم داماش توسط شهرداری رشت مطرح شد، این امیدواری در دل طرفداران تیم آبی‌پوش رشتی ایجاد شد که با به سرانجام رسیدن این موضوع مشکلات مالی داماش برای همیشه حل و فصل خواهد شد و این تیم پس از سه فصل به آرامش می‌رسد. اما نه تنها خرید داماش توسط شهرداری رشت عملی نشد، بلکه این سازمان از لحاظ مالی کمک کوچکی هم در جهت مرتفع نمودن بخشی از مشکلات داماش انجام نداد تا مجددا داماش به عابدینی تکیه کند.

قربانعلی (فرامرز) الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان در مورد علت به سرانجام نرسیدن خرید داماش توسط شهرداری می‌گوید: «استارت این موضوع توسط آقایان حاجی‌پور و رسولی، دو نفر از اعضای شورای شهر رشت، زده شد و من با توجه به علاقه‌مندی این آقایان به اتفاق همکارانم به تهران رفتیم و تیم را از آقای عابدینی تحویل گرفتیم تا در اختیار شورا و شهرداری قرار بدهیم. حتی یک روز هفت نفر از اعضای شورای شهر در  جلسه تمرینی داماش حاضر شدند تا این انتقال شکل جدی‌تری به خود بگیرد. به دنبال این موضوع به صورت مکتوب از شورا خواستیم که صفر تا صد این تیم و سپیدرود را در اختیار بگیرند یا حداقل مبلغی به این تیم‌ها کمک کنند، ولی نمی‌دانم پس از آن چه اتفاقاتی افتاد که بحث خرید داماش توسط شهرداری منتفی شد و فقط شنیدم که به سپیدرود یکصد میلیون تومان کمک مالی انجام داده‌اند.»


Image result for ‫هیات فوتبال گیلان‬‎


اسماعیل حاجی‌پور عضو سابق هیات مدیره تیم استقلال شهرداری رشت (داماش فعلی) و در اقع فوتبالی‌ترین عضو شورای شهر برای حل مشکل داماش در این باره می‌گوید: «من دوازده سال عضو هیات مدیره همین تیم بودم و خون دل خوردم تا تیمداری کردیم و به خاطر شرایط بحرانی تیم و شادی دل هواداران وظیفه خود دانسته که در این قضیه ورود کنم اما آقایان که نمی‌خواهم اسمی از آنها بیاورم اول گفتند هزینه خرید و پرداخت بدهی‌های قبلی داماش رقمی در حدود پانصد، ششصد میلیون تومان می‌شود، ولی وقتی که موضوع جدی شد، اعلام کردند یک و نیم میلیارد رقم دقیق هزینه‌های قبلی است.

از طرف دیگر بحث خرید امتیاز داماش اصلا در صحن شورا مطرح نشد که رای بیاورد یا خیر. از سویی دیگر بخشنامه وزارت کشور که تیمداری را برای شهرداری‌ها ممنوع کرده و عدم اتفاق آرا در نزد اعضای شورا و بیان اینکه کارهای مهمتری از تیمداری داریم، باعث شد این موضوع به سرانجام نرسد ولی دنبال آن هستم که با کمک برخی دوستان مبلغی به داماش کمک شود تا این تیم با جذب دو، سه بازیکن خوب از این گرداب نجات یابد و حداقل در دسته اول حفظ شود تا پس از آن اقدامی اساسی در راه‌حل مشکل تیمی که طرفداران فوق‌العاده پرشوری دارد، انجام دهیم.»

محمدعلی رفیعی‌نوده رییس شورای شهر رشت در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری‌های دیگری مثل اردبیل، اراک، بندرعباس و... می‌توانند تیمداری کنند و شهرداری رشت نمی‌تواند، می‌گوید: «آن شهرداری‌ها از قبل تیمداری می‌کردند و ابلاغیه وزارت کشور به حال برمی‌گردد و به همین دلیل خرید امتیاز داماش توسط شهرداری میسر نیست. از طرفی به جهت اینکه تیم خصوصی است و به هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تعلق ندارد، کمک مالی هم نمی‌توان به آن انجام داد.»

ثابت‌قدم، شهردار رشت در این زمینه می‌گوید: «در آن مقطع شورای شهر با ارسال نامه‌ای برای شهرداری نظر ما را در این رابطه جویا شد و ما هم در پاسخ اشاره کردیم با توجه به اوضاع مالی شهرداری و شرایط داماش، این بازی باخت – باخت هم برای شهرداری رشت و نیز برای داماش محسوب می‌شود. ضمن اینکه شفافیت قبل از ورود به مسائل مالی در حوزه‌های مدیریتی و حقوقی این تیم وجود نداشت.»

از صحبت‌های الماسخاله، حاجی‌پور، شهردار و رییس شورای شهر رشت اینگونه برداشت می‌شود که داماش باید دندان طمع خود را از شورا و شهرداری رشت بکند و آنطور که پیداست فعلا امیر عابدینی همچون این سه ساله باید به مدیریتش ادامه دهد، مگر آنکه اسپانسری قدرتمند بیاید و داماش را به مالکیت خود دربیاورد تا بلکه دوران بی‌پولی تیمی که هر روز طرفدارانش حرص و جوشش را می‌خورند، به پایان برسد. البته با در نظر گرفتن تلاش‌های عابدینی در جهت تامین حداقل نیازهای تیم نباید انتقادات نسبت به برخی تصمیمات نادرست فنی و غیرفنی او را نادیده گرفت که این موضوع در چارچوب بحث خرید داماش توسط شهرداری رشت نمی‌گنجد.




کدام گیلانی در روز نخست ثبت نام خبرگان رهبری پیشقدم شد؟

تابناک گیلان: ثبت نام داوطلبان در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان که از ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه 26 آذرماه 94 در ستاد انتخابات کشور و همزمان فرمانداری های مراکز 31 استان سراسر کشور آغاز شد، ساعت 16 و 30 دقیقه امروز به پایان رسید.

به گفته محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور، در کنار چهره های جوان و اکثرا جدید تعدادی از چهره های شاخص هم نام نویسی کردند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا بعدازظهر امروز، تاکنون 65 نفر از داوطلبان با حضور در ستادهای انتخابات وزارت کشور ،استانداری ها و فرمانداری ها نام نویسی کردند؛ براساس گزارش ها آخرین آمار ثبت نامی های امروز در ساعت های آینده یا فردا منتشر خواهد شد.

نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تا دوم دیماه ادامه خواهد داشت.

به گفته رییس ستاد انتخابات کشور امروز علاوه بر یک نفر زن در تهران، در دیگر شهرستان ها هم زنان نام نویسی کرده اند که قرار است.




**نفرات اول تا سوم در روز نخست

حجت الاسلام امان الله علیمرادی بردسیری نخستین داوطلبی بود که با حضور در ستاد انتخاباتی کشور نام نویسی کرد. وی از حوزه انتخابیه کرمان داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد.
همچنین آیت الله احمد خاتمی، حجت الاسلام سید مهدی دریاباری از حوزه انتخابیه تهران و حجت الاسلام حبیب الله احمدی از حوزه انتخابیه اصفهان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبر نام نویسی کردند.

*ارزیابی مثبت رییس ستاد انتخابات از حضور داوطلبان در نخستین روز

رییس ستاد انتخابات کشور حضور داوطلبان از بین مردان و زنان و برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را مثبت ارزیابی کرد.

مقیمی از فراهم بودن تمام شرایط لازم برای نام نویسی داوطلبان در ستاد انتخابات کشور و مراکز استان ها خبر داد و تاکید کرد برای شتاب بخشی در نام نوسی تمام افراد با مدارک کامل در مراجع ثبت نام حضور پیدا کنند.

گزارش رسیده از استانهای کشور نیز حاکی از آن است که آیت الله عباس کعبی، آیت الله سید علی شفیعی و حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده از خوزستان، آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده کنونی مجلس خبرگان رهبری از آذربایجان غربی، آیت الله سید هاشم حسنی بوشهری از بوشهر، آیت الله علی محمدی تاکندی و آیت الله علی اسلامی از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی عضو مجلس خبرگان رهبری و یک مدرس حوزه و دانشگاه از همدان، حجت الاسلام علی شایان و حجت الاسلام رسول فلاحتی از گیلان، حجت الاسلام رحیم محمدی ایلامی به همراه دو نفر دیگر از ایلام، سه نفر از قم ، دو نفر از تهران، دو نفر از کرمان و یک نفر از سیستان و بلوچستان مبادرت به نام نویسی کردند.




سومین عضو شورای شهر رشت هم کاندید احتمالی مجلس می شود

گیل خبر نوشت: عضو شورای شهر رشت از احتمال حضور خود به عنوان کاندیدای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

در صفحه حامیان دکتر فرانک پیشگر در تلگرام منتشر شد: به دنبال جلسات جمعی از مردم فومن با عضو فومنی شورای شهر رشت در محل کار وی، دکتر فرانک پیشگر ابراز علاقه کرد که در انتخابات حضور پیدا کند.

به دنبال قوت گرفتن شایعه حضور پیشگر در انتخابات مجلس، گیل خبر طی تماس با وی صحت و سقم این خبر را جویا شد که پیشگر در پاسخ اعلام داشت: احتمالش زیاد است که در این انتخابات کاندید شود.


Image result for ‫فرانک پیشگر رشت‬‎


گفتنی است فرانک پیشگر در حال حاضر دانشجوی دکترای محیط زیست است.

بدین ترتیب و با ورود احتمالی پیشگر به گود انتخابات مجلس دهم، وی دومین عضو شورای شهر رشت خواهد بود که از حوزه انتخابی فومن و شفت کاندید می شود.

پیش از این شنیده های زیادی از احتمال ورود مهندس مجید رجبی ویسرودی در انتخابات مجلس این حوزه و نیز دکتر رضا جمشیدی چناری از حوزه انتخابی رشت به گوش می رسید.




استیلی: برای پیروزی بر سیاه‌جامگان هم‌قسم شده‌ایم

سررمربی تیم فوتبال ملوان گفت: بازی تیمی ما هر هفته رو به رشد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا،) منطقه گیلان، حمید استیلی در نشست خبری قبل از بازی با سیاه‌جامگان خراسان گفت: با تمام وجود در بازی فردا ظاهر می‌شویم. مسلما به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی هستیم. در هفته‌های گذشته جوانان ما بازی‌های خوبی ارائه دادند و ما را به آینده امیدوار کردند. امیدواریم که بازی خوب به همراه نتیجه در پیش داشته باشیم. تمام بازیکنان و کادرفنی هم‌قسم شده‌اند که به نتیجه لازم در این بازی برسیم.

وی در ادامه گفت: در بازی با صبا پژمان نوری به ناحق اخراج شد و فردا وی را در اختیار نداریم. اما با اعتراضی که به فدراسیون زده‌ایم، امیدواریم که کارتی که به اشتباه به او داده شد پاک شود. همچنین فرزاد حاتمی و سیدجلال رافخایی با توجه به نیازمان در حالی که فقط یک جلسه با ما تمرین کرده بودند را در لیست 18 نفره قرار دادیم.


Image result for ‫استیلی‬‎


استیلی گفت: ما در بازی هفته قبل 517 پاس به هم دادیم که اگر این روند را ادامه دهیم، به نتیجه خواهیم رسید. در حقیقت اشتباهات فردی باعث شد تا مقابل تراکتورسازی و سایپا نتیجه نگیریم. در حالی که در اکثر دقایق بازی سوار بر بازی بودیم. ما همه مسابقات را آنالیز می‌کنیم و روند رو به رشدمان را همه متوجه شده‌اند. فقط در نیمه دوم به دلیل عدم تمرکز در دقایقی از بازی اشتباهاتی از سوی بازیکنان انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم این نقایص را برطرف کنیم.

سرمربی ملوان در مورد آسیب‌دیدگی‌های مهاجمان ملوان گفت: تنها بازیکنی که سر تمرین آسیب دید فرزاد حاتمی بود ولی سایر نفرات مصدوم ما در مسابقه مصدوم شدند که بر اثر خشونت بازیکنان حریف به وجود آمد. کلا همه تیم‌ها در نیم فصل یکسری ورودی و خروجی دارند. من با آقای دنیامالی صحبت کرده‌ام که پول بازیکنان تا نیم فصل پرداخت شود. امیدوارم بتوانیم چند بازیکن خوب داخلی جذب کنیم وگرنه مجبور هستیم از بازیکنان خارجی استفاده کنیم. به دلیل بارندگی و زمین خیس ورزشگاه انزلی به بازیکن قدرتی نیاز داریم و اگر فرزاد حاتمی آماده‌تر بودیم از ابتدا وی را به میدان می‌فرستادیم.

استیلی در پایان گفت: پژمان نوری در مصاحبه خود صحبت جالبی کرد و گفت: هرکسی که بیشتر داد و بیداد کند، در فوتبال ایران می‌تواند حق خود را بگیرد.

فرهاد کاظمی به دلیل تاخیر در پرواز به نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ملوان بندر انزلی نرسید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار