با این خوراکی‌ها مغز شما ضد آلزایمر می شود، مغز انسان، حتی در حالت استراحت، فعالیت‌های پیچیده‌ای را انجام می‌دهد، از تنظیم عملکرد‌های حیاتی گرفته تا انتقال اطلاعات میان اعضای بدن. برای حفظ و بهبود عملکرد مغز، مصرف خوراکی‌های غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها حیاتی است.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ 20 March 2024

برای حفظ و بهبود عملکرد مغز، مصرف خوراکی‌های غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها حیاتی است.

۱. آجیل و مغزیجات: سپری در برابر استرس اکسیداتیو

به گزارش فرطب، آجیل و مغزیجات، با داشتن ویتامین E فراوان، به محافظت مغز در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کرده و از زوال حافظه پیشگیری می‌کنند.

۲. قهوه: تقویت‌کننده عملکرد مغز

کافئین موجود در قهوه، علاوه بر تقویت تمرکز و هوشیاری، خطر ابتلا به زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

۳. تخم‌مرغ: مملو از ویتامین‌های گروه B

تخم‌مرغ، سرشار از ویتامین‌های B-۶، B-۱۲ و اسید فولیک است که از کوچک شدن مغز محافظت کرده و به تعویق انداختن زوال شناختی کمک می‌کند.

 

۴. پرتقال: محافظ سلول‌های مغزی

ویتامین C موجود در پرتقال، از سلول‌های مغزی در برابر آسیب‌های ناشی از پیری محافظت کرده و به حفظ سلامت شناختی کمک می‌کند.

 

۵. شکلات تلخ: فلاونوئیدهای تقویت‌کننده مغز

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ، عملکرد شناختی را بهبود بخشیده و از مغز در برابر زوال شناختی و بیماری‌هایی چون آلزایمر محافظت می‌کنند.

تغذیه مناسب، نقش کلیدی در حفظ سلامت و عملکرد بهینه مغز دارد. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به حفظ توانایی‌های شناختی و پیشگیری از بیماری‌های نورودژنراتیو کمک کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار