رییس سازمان مدیریت بحران کشور ؛
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی مسیل ها و گذرگاه های آبی سطح شهر ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 26 April 2024

یه گزارش تابناک ایلام؛ نامی بیان کرد :  امکان تلفیق این کانال ها و مسیل ها از سرچشمه در سطح شهر ایلام نیازمند تدوین نقشه جی.آی.اس است، ابراز کرد: میزان شیب در سطح شهر ایلام مشخص کننده ساختار ساختمانی در سطح این شهر است و همین امر نیز نیازمند این است که با بررسی های لازم میزان شیب در این شهر مشخص شود.

وی افزود : اگر بستری که آب از آن عبور می کند و شیب آن پایدار باشد، مشکلی وجود نخواهد داشت اما اگر بستر شسته شده باشد بسیار خطرناک است چرا که شیب، سرعت فرسایش بستر مسیل ها و اطراف آن را بیشتر می کند که این امر نیز مستلزم اقدام مهندسی مناسب و ساخت و سازها در سطح شهر دارد.

نامی ادامه داد : در این راستا می شود که از لوله هایی که مقاومت بیشتری دارند و در کشور تولید می شود استفاد شود به سرعت کار انجام خواهد شد و زمان کمتری را برای احداث خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد : نقشه جامع جمع آوری آبهای سطحی شهر ایلام شامل ۲۴ شاخص استاندارد باید تهیه شود که این موضوع در ساخت و ساز ماندگار مسیل ها در سطح شهر ایلام کمک خواهد کرد.

نامی تاکید کرد: لازم است که در طرح جمع آوری آبهای سطح شهر ایلام، نقشه حد مجاز بستر و حرائم این کانال بر اساس متراژی که در نقشه اصلی شهر مشخص شده است رعایت شده و ابتدا و انتهای کانال ها نیز باید هم عرض باشد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار