معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت : سیاست های آبخیزداری و آبخوان داری در استان در راستای کاهش مخاطرات ناشی از سیل تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰ 26 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ هژبری بیان داشت : در سال گذشته که بیشترین بارش ها را داشتیم  به دلیل اقدامات اساس لایروبی مسیل ها در سطح نقاط مختلف شهری پیش‌گیرانه هیچ‌گونه خسارتی در حوزه سیل نداشتیم.

وی افزود : برنامه های علمی و بازدیدهای تخصصی از نقاط مختلف شهر ایلام که از نظر سیلاب آسیب پذیر هستند با حضور کارشناسان و مشاوران و پیگیری شهرداری در قالب یک طرح علمی و تحقیقاتی مشخص شده است و مشاور این طرح پای کار بوده که نیاز است که در راستای حذف این نقاط آسیب پذیری اقدامات جدی انجام شود.

هژبری ادامه داد :  بر این اساس ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی این مسیل ها با مساعدت معاون اول رییس جمهور اختصاص یافته است که باید ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه باید و ۵۰درصد هم از طریق وزارت نیرو تامین شود.

وی مطرح کرد : امسال به واسطه افزایش پوشش گیاهی در پی بارش های مناسب باید بحث اطفای حریق در سطح مراتع و تجهیز استان به امکانات جلوگیری و اطفای حریق مورد توجه قرار گیرد

هژبری تاکید کرد : تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران با توجه به اینکه ۶۰ درصد زوار از این مرز تردد می کنند یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت بحران است/ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار