مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت : پیش بینی می‌شود بیش از سه میلیون گردشگر و مسافر نوروزی به این استان سفر کنند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 14 March 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : با همکاری و رایزنی‌های انجام گرفته با شرکت مخابرات استان، لینک نصب نرم‌افزار "ایلام بَلَد" برای تلفن همراه همه گردشگران نوروزی ارسال می‌شود و این نرم افزار حاوی معرفی جاذبه‌های گردشگری، اماکن اقامتی، مساجد، غذاخوری، پمپ بنزین، سرویس‌های بهداشتی و دیگر نیازمندی‌های گردشگران است.

وی تاکید کرد : در عید نوروز ۱۴۰۲ حدود سه میلیون مسافر وارد استان شدند و برای عید نوروز ۱۴۰۳ برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها حکایت از ورود سه میلیون نفر مسافر و گردشگر دارد.

شریفی ادامه داد : در سال جاری هشت هزار و ۵۲۲ نفر گردشگر خارجی از اماکن گردشگری و اقامتی استان بهره گرفتند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ این رقم ۶۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد : شروع فعالیت ستاد سفرهای نورزوی استان از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه است اما برنامه‌های شاد نوروزگاهی با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر تا ۹ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

شریفی تاکید کرد : خانه بومگردی در استان پذیرای گردشگران است و هم اکنون ۸۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۴۰ درصد ظرفیت خانه‌های بومگردی استان برای عید نوروز تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد : پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای طرح‌های گردشگری، اجرای ۲۳ پروژه زیرساختی گردشگری با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی، پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۹ طرح گردشگری اشتغالزایی روستایی را از جمله اقدامات استان در حوزه گردشگری است.

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی نیز توضیح داد: انجام ۱۵ مورد کاوش باستان شناسی و اضطراری، چاپ کتاب مردم شناسی حاوی فرهنگ و آداب و گنجینه‌های ناملموس، مرمت ۲۷ اثر تاریخی طی ۲ سال اخیر، ثبت ۳۸ اثر ملی جدید( تعداد آثار ثبت شده ملی استان به ۹۰۶ اثر رسید)، عملیات نجات بخشی آثار تاریخی، بازنگری شهر تاریخی سیمره و واگذاری ۲ قلعه تاریخی "کنجانچم مهران" و "میرغلام هاشمی" دره‌شهر از محل صندوق حفظ و احیای ابنیه تاریخی به بخش خصوصی از جمله فعالیت‌های این نهاد در حوزه میراث فرهنگی است.

شریفی گفت : در دولت سیزدهم برای اولین بار در برخی شهرهای عراق نمایشگاه‌های صنایع دستی و فرصت‌های گردشگری استان دایر شد و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد و همچنین در دولت کار و کرامت ۲۳ فقره از صنایع دستی و تولیدات استان نشان مرغوبیت و اصالت دریافت کرده است.

وی تصریح کرد :  صنعتکران استان امسال در ۴۴ نمایشگاه داخل و خارج استان شرکت کردند و در نمایشگاه اخیر تهران تفاهم نامه های همکاری با آلمان و چین در حوزه صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.

شریفی  مطرح کرد : مشکلاتی چون کمبود نیروی انسانی، کمبود خوردو و تجهیزات برجسته در این زمینه است اما با این وجود، ۱۸ هزار و ۵۷۰ مورد سرکشی و بازدید از آثار تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت انجام شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار