سرپرست هلال احمر ایلام:
سرپرست جمعیت هلال احمر ایلام گفت: تاکنون دو هزار و ۱۷۵ دانش آموز این استان از آموزش های دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس بهره مند شده اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 02 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمزه محمدی مقدم اظهار داشت: از مهر ماه سالجاری دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۷۴ مدرسه سطح استان ایلام در حال اجراست.

وی افزود: این دوره نیز همچون سال های گذشته با همکاری آموزش و پرورش با هدف ارتقای سطح آمادگی و آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه به اجرا درآمده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این طرح در مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول متوسطه استان با حضور ۸۳ مربی آموزش دیده هلال احمر انجام می‌شود.

محمدی مقدم ادامه داد: تاکنون در ۷۴ مدرسه سطح استان آموزش ها به پایان رسیده و دو هزار و ۱۷۵ دانش آموز از آموزش های طرح دادرس بهره مند شده اند.

وی اظهار کرد: پس از تدریس سرفصل‌ها توسط مربیان هلال احمر و آزمون درون مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به این که در طرح دادرس دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با هلال احمر مفاهیم و آموزش های دیگم یاد می‌گیرند، افزود: هشت آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی، آسیب های بافت نرم، آسیب های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری را به صورت تئوری و عملی فرا می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح دادرس “دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت” را سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان بویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار