مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت : افزایش جرائم جزای نقدی و برخورد قهری با شکارچیان متخلف را از دیگر مواردی برشمرد که با هدف کاهش میزان شکار و صید باید توسط نمایندگان مجلس قوانین شکار و صید مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 02 March 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدی بیان داشت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دیدی زیست محیطی به لوایح و قوانین مورد توجه قرار داده و در تصویب اعتبارات و لوایح آمایش سرزمین را مد نظر داشته باشند.

وی افزود : یکی از خلاءهای موجود عدم اجرای برخی مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی توسط واحدهای آلاینده است که با نظارت دقیق و جامع نمایندگان، واحدهای آلاینده مکلف به اجرای این مصوبات خواهند شد.

محمدی ادامه داد : به عنوان مثال کارخانه های آلاینده برابر ماده ۲۷ قانون مالیات ارزش افزوده باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات سبز برای جبران خسارت های ناشی از آلودگی ها و با هدف افزایش فضای سبز و نیز خرید تجهیزات و امکانات کاهش آلایندگی هزینه کنند که اما واحدهای آلاینده از تمکین به این قانون خودداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد : مدیریت پسماند یکی دیگر از خلاءهای هایی است که باید با نظارت مجلس توسط ارگان های ذیربط نظیر شهرداری، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط پیگیری و مدیریت شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار