مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام؛
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت : حضور سرمایه گذاران خارجی در استان ایلام مایه برکت و اشتغالزایی و تولید و بیانگر ظرفیت بالای استان برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 28 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ رشنوادی بیان داشت : یک شرکت در بخش شباب چرداول نیز با سرمایه گذاری ۱۱.۴ میلیون دلار در تولید نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا در استان سرمایه‌گذاری کرده و برای سال آینده نیز رایزنی با تعدادی سرمایه گذار و شرکت خارجی جدید در حال پیگیری است.

وی افزود : ساخت آلیاژ سیلیکون منگنز در شهرستان ملکشاهی نیز توسط سرمایه گذاران چینی با موافقت سرمایه اولیه ۶.۲ میلیون دلار در حال ساخت است و تاکنون مجوز ۵.۴ میلیون دلار آن را از وزارت اقتصادی و دارایی اخذ شده است.

رشنوادی ادامه داد : باتوجه به حضور این شرکت چینی در ایلام، سرمایه گذاران و شرکت هایی دیگری از کشور چین اعلام آمادگی و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف ایلام از جمله معادن سنگ اعلام کرده‌اند.

 وی ادامه داد :  این پروژه باتوجه به موانع قانونی برای صدور مجوز فعالیت خود را از چهار ماه پیش آغاز کرده‌اند و فاز اول آن طبق برنامه ریزی‌های زمان‌بندی شده تا خردادماه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام  با بیان اینکه حضور و فعالیت این شرکت چینی با حمایت استاندار و پیگیری‌های اصلی ادارای از سوی اداره کل اقتصادی و دارایی بوده است،مطرح کرد : در صورتی که فاز اول با موفقیت و تحقق اهداف پیش برود و دیگر ادارات مرتبط در صدور مجوزها همکاری کنند، فاز دوم آن نیز با اشتغازایی ۲۰۰ نفر انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد : باتوجه به حضور همزمان سه شرکت سرمایه گذار خارجی در ایلام، این استان در ترازها و نمودار کشوری با استناد به مدارک متقن رتبه برتر در جذب شرکت‌های خارجی را به خود اختصاص داده و به همین علت شرکت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام توسط وزارت اقتصادی و دارایی پایلوت سرمایه‌گذاری‌های خارجی تعیین شده است.

رشنوادی گفت : به اذعان سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصادی و دارایی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشور در استان ایلام رخ داده است و این استان به عمده سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در کشور ایران معرفی می شوند.

سرمایه گذار و مدیر پروژه آلیاژ سیلیکون منگنز نیز در جریان این بازدید اظهارداشت : پیشرفت فیزیکی این طرح در ساخت ابنیه مورد نیاز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خردادماه آینده به بهره برداری کامل می رسد.

"سای چن چن" گفت : این طرح در صورت بهره‌برداری روزانه ۴۵ تن و سالانه ۱۳.۵۰۰ تن محصول تولید خواهد کرد.

وی مطرح کرد : مواد اولیه اصلی این کارخانه از کشورهای ترکیه و آفریقای جنوبی و برخی مواد دیگر از جمله "کُک" نیز از داخل کشور ایران و استان کرمان تامین می شود.

سای چن چن یادآور شد : سرمایه گذاری این کارخانه پنج میلیون دلار است که چهار میلیون دلار برای تامین تهیزات و امکانات و یک میلیون دلار نیز برای ایجاد ابنیه و ساخت و سازهای کارگاهی و زیربنایی سرمایه گذاری می شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار