معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت : ایجاد بازارچه های غیررسمی در مرزهای مهران و هلاله شمالی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 07 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی بیان داشت : مکاتباتی از سوی ایران با طرف عراقی برای راه اندازی مرز چیلات انجام شده است.

وی افزود : میانگین وضعیت استان ایلام در حوزه های اشتغال، کاهش شکاف طبقاتی، توزیع عادلانه منابع و امکانات، رشد اقتصادی، مهار تورم و حوزه های دیگر در بین استان های کشور مطلوب است.

عباسی ادامه داد : خشکسالی های متوالی سالیان اخیر حوزه دام و طیور استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش یک میلیون راس دام از جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راسی در استان شد اما امسال باتوجه به بارش نزولات جوی میزان دام استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس نسبت به پارسال افزایش یافت و در هر دوره ۲ میلیون قطعه مرغ در استان تولید می شود و صادرات این فرآورده به بازارهای خارجی در دستور کار است.

وی گفت : با شروع به کار سامانه نانینو در نانوایی ها از قاچاق و عرضه خارج از شبکه پنج هزار تن آرد جلوگیری شده است و ۷۰۰ واحد نانوایی در استان به این سامانه متصل شده اند و عملکرد آنها نظارت و رصد می شود.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام مطرح کرد : امسال وضعیت مراودات تجاری در مرز مهران از یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و مهران رتبه اول گمرک های کشور را کسب کرده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار