استاندار قم گفت: طولانی شدن پروسه اجرای مونوریل باعث استهلاک سازه‌های این پروژه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴ 24 January 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری در جلسه شورای سازمان قطار شهری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح‌های بسیار مهم استان به شمار می‌آید، اظهار داشت: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه‌های خوبی انجام پذیرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مکان‌هایی که به‌عنوان ایستگاه مترو انتخاب شده مناسب نیست، اما مسیر این طرح درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد و مسافرپذیر باشد.

استاندار قم ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه کامل و عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

آقامیری با ذکر این نکته که طرح‌های مترو و مونوریل به لحاظ اقتصادی برای هیچ کشوری همراه با سود نیست گفت: این طرح فقط منافع اجتماعی دارد و در کم شدن هزینه‌های شهرداری نیز مؤثر است.

وی همچنین با انتقاد از کُند بودن روند اجرای طرح قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر برای به سرانجام رساندن این طرح تا ۲ سال آینده، راهکاری پیدا نشود، از نظر اقتصادی منفعتی نخواهد داشت.

استاندار قم در ادامه گفت: سازمان قطار شهری باید با روش‌های مختلف حتی با مشارکت بخش خصوصی تکلیف طرح را مشخص کند و واقعیت این است طولانی شدن پروسه اجرای مونوریل باعث استهلاک سازه‌های این طرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی مانند قطار شهری که خدماتی هستند باید در اسرع وقت به نتیجه برسند.

آقامیری تأکید کرد: باید مواردی که منجر به بروز مشکل در اجرای طرح مترو و منوریل شده را شناسایی کرده و برای اصلاح آن تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار