با تأکید بر حفظ دانش بومی در زمینه گیاهان دارویی:
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام از برگزاری دوره آموزشی و مهارتی آشنایی با گیاهان دارویی مناطق گرمسیری در شهرستان مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 24 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی فرضی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای توانمندسازی زنان روستایی و با هدف آشنایی با گیاهان دارویی سازگار در مناطق گرمسیری و اشتغال‌زایی این گیاهان در روستاها این دوره آموزشی با حضور جمعی از علاقه‌مندان، بهره‌برداران و کارآفرینان روستای «گلان» و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان مهران برگزار شد.

وی گفت: در این دوره که با همکاری اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مهران برگزار شد در رابطه با شناخت گیاهان دارویی منطقه، انواع سازگار جهت کاشت و ارزش‌افزوده این گیاهان مطالبی ارائه و همچنین روش‌های کاشت، داشت و برداشت و بازاریابی محصولات تولیدی به فراگیران آموزش داده شد.

فرضی‌نژاد با تأکید بر حفظ دانش بومی در زمینه گیاهان دارویی افزود: با توجه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در راستای ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این واحد در سال‌های اخیر گونه‌های دارویی اقتصادی به کشاورزان و بهره‌برداران جهت کاشت معرفی کرده که در مناطق گرمسیری می‌توان به چای ترش، سیاه‌دانه، مرزه خوزستانی، حنا، نعناع فلفلی و... اشاره کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این مرکز آماده عقد قرارداد، مشاوره و نظارت جهت توسعه و ترویج گیاهان دارویی در تمامی مناطق استان ایلام است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار