مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت : ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای پتانسل کشت قراردادی هستند و سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 22 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شکری بیان داشت : تعهدات ابلاغی کشت قراردادی تعاون روستایی استان برای سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ به میزان ۳۵ هزار هکتار بوده است که از طریق پیگیری ادارات و شبکه‌های تعاونی‌های تولید و روستایی به میزان ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۵ درصد تاکنون محقق شده است.

وی افزود : پیش‌بینی می‌شود که تا پایان بهمن‌ماه  کل تعهدات ابلاغی تعاون روستایی انجام گیرد.

شکری ادامه داد : استفاده از ظرفیت تشکل‌های تعاون روستایی در استان و پایکار آمدن آنها از نقاط قوت اجرای این طرح توسط تعاون روستایی است و اکنون این طرح با شتاب بیشتری در دستور کار تعاون روستایی استان است.

وی مطرح کرد : دولت ۲۰درصد از بیمه محصولات کشاورزی را بطور رایگان پرداخت می‌کند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی و پس از برداشت محصول و از محل خرید آن از کشاورزان کسر می‌شود. 

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت : همچنین کشاورزان طرف کشت قراردادی نیز به ازای هر تن محصول تحویل داده شده به مراکز خرید به میزان ۱۵۰ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

 وی اظهار  داشت : کشاورزانی که تاکنون موفق به انجام کشت قراردادی نشده‌اند با توجه به شرایط خشکسالی و سایر حوادث پیش‌بینی نشده که منجر به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی آنها می‌شود هر چه زودتر نسبت به انجام کشت قراردادی خود اقدام نمایند و از مزایای این طرح استفاده کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار