امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت: در دریافت مالیات، رعایت وضعیت اقشار کم درآمد و کسبه خرد باید مورد توجه قرار گیرد تا به اقشار ضعیف جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در دیدار با سرپرست و تعدادی از مدیران امور مالیاتی استان با بیان این که در بحث اخذ مالیات هم باید به بُعد تحقق درآمد‌های دولت و هم به موضوع چگونگی دریافت مالیات و رعایت عدالت توجه داشت، اظهار کرد: در این معادله از یک سو، رعایت حقوق شهروندان و مؤدیان و از سوی دیگر، حق و حقوق دولت و بیت‌المال قرار گرفته است که باید ضمن عمل به قانون، نسبت به اقشار کم درآمد جامعه نیز با برنامه عمل کرد تا دچار تنگی معیشت نشوند.

وی  بیان داشت : اعتماد به اظهار مردم در پرونده‌ها و راه‌اندازی سامانه گزارش فرار‌های مالیاتی دو اقدام قابل تقدیر از سوی این سازمان بوده است، تشریح کرد: موضوع سامانه گزارش فرار‌های مالیاتی، هم مشوقی برای گزارش‌دهندگان است و هم فرصت اصلاحی برای فرار کنندگان از قانون و به این ترتیب آن‌ها را ملزم به پرداخت دین خود نسبت به حقوق مردم می‌کند.

امام جمعه ایلام مطرح کرد :  مالیات به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در تمام کشور‌ها با پیشرفت اقتصادی و اجتماعی پیوند نزدیک خورده است و باعث توزیع مجدد ثروت، تأمین هزینه‌های جاری دولت و ایجاد عدالت اجتماعی می‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار خاطرنشان کرد : از آن جایی که در حال حاضر تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی در همه زمینه‌ها وجود ندارد و سیاست کشور پرهیز از خام‌فروشی است؛ بنابراین طبق سیاست کنونی، هزینه اداره کشور از طریق درآمد‌های مالیاتی تأمین می‌شود که البته برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا از طریق سامانه‌های موجود با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، شاهد درآمد‌های بالاتری در این زمینه باشیم.

وی افزود :  با ترسیم چشم‌انداز و تدوین برنامه چند ساله از سوی کارشناسان، می‌توان استان را به سمت توسعه پیش برد.

امام جمعه ایلام اظهار داشت : گردش‌های مالی، خرید‌ها و مالیات شرکت‌ها و صنایع فعال در استان باید با هدف توسعه زیرساخت‌ها باشد که این امر مستلزم پیگیری و توجه مدیران و دست اندرکاران مربوطه است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار