استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت مردم و آرای مردم است، گفت: ظرفیت ها و توانمندی های استان در قالب اردوهای راهیان پیشرفت به نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام‌نیا   در همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رسالت شوراهای آموزش و پرورش سنگین است، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش در مقیاس استانی بعد از شورای تأمین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که برای نسل آتی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی فزود: شورای آموزش و پرورش استان، امروز از جایگاه خوبی هم از نظر علمی و معنوی دست پیدا کرده و روز به روز ارتقاء پیدا می‌کند، بدون شک بستر این موفقیت و کسب رتبه هفتم کشوری شورای آموزش و پرورش استان، نتیجه همدلی و همکاری همه اعضاء است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سنگ بنای علم و معرفت، دانش و دانش افزایی از مدارس شروع می‌شود، ادامه داد: از این جهت رسالت شورای آموزش و پرورش کاملا واضح و مبرهن است، لذا باید هر چه در توان داریم در راستای تقویت و تربیت این نسل که مسئولیت‌های آن بر عهده ما است را به کار بگیریم.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و نقش دستگاه تعلیم و تربیت در این خصوص، گفت: امروز دشمن با استفاده از تمام ساز و کارهای در اختیار برای اغفال کردن دانش‌آموزان و دانشجویان ما برنامه‌ریزی کرده و برای اجرایی کردن برنامه‌ها هزینه می‌کند و برای رسیدن به هدف با استفاده از هر وسیله‌ای به دنبال ناامید کردن دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن ناامیدی است، تأکید کرد: با توجه ظرفیت‌های بی بدیل در راستای امیدآفرینی در استان و وجود صنایع پیشرفته و تکنولوژی، با علم نوین روز باید از این ظرفیت در راستای روشنگری برای دانش‌آموزان و جهاد تبیین استفاده کنیم.

بهرام‌نیا افزود: بسیاری از دانش‌آموزان از وجود صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و پتروپالایش در سطح استان بی‌خبر هستند و در همین رابطه «جهاد تبیین» بعنوان یک وظیفه دینی، شرعی و واجب باید در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو و نقش مهم آموزش و پرورش در این راستا نیز گفت: یکی از مولفه‌های قدرت برای کشورهای دنیا «مشارکت مردمی» است و تمام هم و غم دشمن این است که میزان مشارکت پایین بیاید، آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در مشارکت حداکثری در انتخابات دارد. لذا مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باعث می‌شود تا مجلسی توانمند شکل بگیرد.

وی در پایان با اشاره به شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه به دست رژیم پلید اسرائیل، خاطرنشان کرد: انقلابی با این ویژگی و رسالت و با این گستره جغرافیایی، طبیعتاً شهادت در آن به دور از انتظار نیست.

استاندار ایلام تصریح کرد: تمام هم، تلاش و هدف دشمن و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونسیتی این است که میزان مشارکت مردم در پای صندوق های رای کاهش یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه نفوذ کلام معلم یکی از مهم ترین نقش ها را در حضور و مشارکت مردم در پای صندوقهای رای دارد، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند مهم‌ترین نقش را در مشارکت مردم در پای صندوق های رای داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تبریک هفته شورا های آموزش و پرورش از اعضا شورا های آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان به دلیل اهتمام به مسائل آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

«علی درویشی» در مورد اقدامات این اداره کل در حوزه جهاد تبیین گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام شدند و یکهزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان نیز به اردو ی راهیان نور اعزام می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزاری کلاس‌های گروه های مشاوران استان را در راستای مقابله آسیب های اجتماعی دانست./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار