شهردار قم مطرح کرد؛
۵۵ واگن توسط شرکت چینی ساخته‌شده و با پیگیری وزارت کشور در برنامه زمان‌بندی به شهر قم می‌رسد. در طول سال‌های گذشته افزایش قیمت‌هایی رخ داد که وزارت کشور به‌عنوان کارفرما با شرکت چینی به مشکل برخورد که اخیراً این کار روی ریل افتاده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: قرارداد تهیه ۳۱۵ واگن ابتدا برای شیراز، اصفهان و تبریز منعقد شد.
وی با بیان اینکه پس از تحریم توقفی در زمینه دریافت واگن صورت پذیرفت، افزود: کارفرما و مسئول تهیه واگن که وزارت کشور است، ۲۵ درصد به قرارداد تأمین واگن اضافه کرده و تعداد آن ۳۹۵ واگن شد و هیئت دولت ۸۰ واگن را برای قم اضافه که ۵۵ واگن تثبیت شد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: پس از افزایش قیمت‌ها، از آنجایی که کارفرما وزارت کشور بود، توقفی اتفاق افتاد و به‌تازگی روی ریل انجام اقدامات قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر ساخت این واگن‌ها مشکلاتی ایجادشده است گفت: در این زمینه وزارت کشور امور را پیگیری می‌کند و مزیت این مسئله این است که این واگن‌ها بدون هزینه برای قم تأییدشده است.

سقائیان نژاد ادامه داد: در طول سال‌های گذشته افزایش قیمت‌هایی رخ داد که وزارت کشور به‌عنوان کارفرما با شرکت چینی به مشکل برخورد که اخیراً این کار روی ریل افتاده است.

شهردار قم گفت: اگر نتوانیم واگن از مشهد قرض کنیم در بازه حدوداً یک ساله واگن‌های خریداری شده به قم می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار