فوری/ تکمیل می شود؛
پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ 18 January 2024

به گزارش تابناک قم، پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

علیرضا مرحمتی توضیح داد: ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبرهای تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

 پاکستان در بیانیه‌ای رسمی نوشت که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاری، پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود.

این بیانیه می‌افزاید: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان شد

در پی حمله صبح امروز از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک مقام آگاه اعلام کرد: ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار