استاندار قم اعلام کرد:
استاندار قم گفت: فاز ۲ مترو قم باید از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 17 January 2024

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد آقامیری شب گذشته در جلسه شورای قطار شهری قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح‌های بسیار مهم استان به شمار می‌آید اظهار داشت: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه‌های خوبی انجام پذیرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مکان‌هایی که به عنوان ایستگاه مترو انتخاب شده، مناسب نیست، اما مسیر این طرح تقریبا درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه‌ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد، و مسافرپذیر باشد.

وی ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

استاندار قم تصریح کرد: همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

وی با ذکر این نکته که طرح‌های مترو و منوریل به لحاظ اقتصادی برای هیچ کشوری همراه با سود نیست گفت: این طرح فقط منافع اجتماعی دارد، و در کم شدن هزینه‌های شهرداری نیز موثر است.

دکتر آقامیری همچنین با انتقاد از کُند بودن روند اجرای طرح قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر برای به سرانجام رساندن این طرح تا ۲ سال آینده، راهکاری پیدا نشود، از نظر اقتصادی منفعتی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: سازمان قطار شهری باید با روش‌های مختلف حتی با مشارکت بخش خصوصی تکلیف طرح را مشخص کند.

استاندار قم بیان داشت: واقعیت این است طولانی شدن پروسه اجرای منوریل باعث استهلاک سازه‌های این طرح می‌شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه افزود: طرح‌هایی مانند قطار شهری که خدماتی می‌باشند باید در اسرع وقت به نتیجه برسند.

آقامیری تاکید کرد: باید مواردی که  منجر به بروز مشکل در اجرای طرح مترو شده را شناسایی نموده و برای اصلاح آن تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار