کد خبر: ۱۱۴۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 08 January 2024

استاندار مردمی و خستگی ناپذیر قم از دو دستگی پرهیز می کند، این مطلب را آقامیری به صراحت دلیل انتصاب مدیر روابط عمومی اش عنوان کرد و گفت: از آن جهت که در حوزه رسانه دچار دو دستگی نشویم و رضایت هر طیف از رسانه را جذب کنیم، آقای اقبالی را انتخاب کرده ام.

سید محمد آقامیری شور و شوق دارد اما نه برای تزریق عجله ای مدیر به بدنه استان و به تعبیر خودش مدیری نیست که اتوبوسی ببرد و اتوبوسی بیاورد.

این خصلت آقای استاندار نشان می دهد تصمیماتش حساب شده است و تغییراتش در حوزه مدیران با چاشنی صبر و تامل انجام می شود.

تغییراتی که با مطالبه رسانه و یا عدم انجام وظیفه در بازه زمانی داده شده از سوی استاندار صورت می گیرد. آقامیری برای آنکه سهمی پخش نکند یا شائبه تسویه حساب پیش نیاید، کسی را بدون امتحان و فرصت، تغییر نداده و نمی دهد تا از ایجاد حاشیه برای خودش، مجموعه استان، دولت و حتی نظام جلوگیری کند.

آقامیری ایستاده بر جای درست

استاندار قم این روزها هم در رسانه شناخته شده و هم در بین مردم، در شناخت میان رسانه و مردم یک عامل مشترک و نقطه قوت وجود دارد که آن، دیدار های مردمی است و این یعنی آقامیری بر جای درست ایستاده است.

ولی فقیه در سخنرانی‌هایش در دهه ۷۰ اینگونه اهمیت مردمی‌بودن را بیان می‌کند؛ در نگاه اسلامی ‌مردمی ‌بودن، ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است. بعضی افراد ممکن است در یک نظام دمکراتیک، به شکل دمکراتیک هم انتخاب شوند، اما اگر با مردم رابطه‌ای نداشته‌باشند، این‌ها مردمی نیستند.

پس از آنکه فاصله مردم با دولت پیشین به دلایل اقتصادی و نگاه بالا به پاین برخی مسوولان زیاد شد، حالا استاندار قم نیروهای سازمانی را از پیش از طلوع آفتاب بسیج می کند و استانداری را زنده می کند تا روی کاغذ های مردم امضای نماینده عالی دولت در استان بنشیند و گره های کور مردم بازشود.

در ذات انسان، هرکس که به حرف هایش گوش کند به دلش می نشیند و با او ارتباط صمیمی برقرار می کند و حال اگر این درد و دل ها از جنس مشکلات باشد و در نهایت به رفع آن منجر شود، چند آورده مثبت به دنبال دارد که عبارت است از: کاهش فاصله میان مسوولان و مردم، اشراف و آگاهی مسوول عالی رتبه استان از مشکلات میدانی مردم و تلاش جهت رفع آن ها و یک مزیت بزرگ رصد و ارزیابی مسوولان استان و در نهایت از سخنان مردم حاضر در این دیدار ها می توان فهمید که امید آفرینی از حل مشکلشان و ایجاد نگاه مثبت به دولت و نظام دستاورد مهم و کلیدی این دیدار هاست که نباید از آن ها غافل شد و سایر مدیران استان با هر سلیقه و سطحی مجبور به پیروی از این روند هستند و می شود به استاندار قم حق داد که اگر مدیری از مردم فاصله گرفت او را از قطار در حال حرکت و پیشرفت دولت پیاده کند.

دستورات استاندار قم به نفع سفره مردم

آقامیری به فکر مردم بودنش را صرفا در دیدار هایش خلاصه نکرده، او به میدان آمده و در تجمعات مردمی از جمله نماز جمعه به سراغ مردم می رود و با دستوراتی قاطع به مدیران استانی نشان داده است که دغدغه های مردم را شناخته و میداند که زیر مجموعه اش در استان باید چه کنند‌.

با افرادي که در معيشت مردم اخلال ايجاد کنند تعارف نداریم، تمام ظرفیت، اراده و توان پای کار ساخت مسکن باشد، به واحد صنفي متخلف رحم نخواهيم کرد، قيمت مسکن در قم شکسته خواهد شد، قيمت مرغ در قم بايد از همه کشور ارزان تر باشد، بايد مشکلات روستائيان به صورت کامل احصا شود، این جملات تنها بخشی از دستورات استاندار است که به صورت تیتر میان رسانه ها آمده است و امید بخش آن است که آقامیری در کنار تلاش هایش برای انجام اقدامات کلان در استان، به فکر سفره مردم است و در این میان خط و نشان را برای مدیرانش می کشد و تعارف با متخلفین ندارد.

اما این دستورات سنگین بار سنگین تری را بر دوش استاندار ایجاد می کند، چرا که عدم تحقق هرکدام از این وعده ها و یا کارشکنی زیر مجموعه در استان، موجب دلسردی و بد بینی نسبت به عملکرد و مسیر استاندار می شود.

اما یک نقد دلسوزانه

همانطور که استاندار قم به دستور و شیوه مولای متقیان، امیرالمومنین(ع) ارتباط متواضع و بدون تشریفات با مردم دارد و از نزدیک و چهره به چهره پای درد و دلشان می نشیند، خلع حضور و مشورت گرفتن از جامعه نخبگانی و یا طرح نقد در اطرافش به شدت خالی است، این مطلب را نمی توان تایید و یا رد کرد اما می توان به عنوان یک شنیده یا شایعه ای پیرامون سید محمد آقامیری دانست، که توقع می رود اجازه طرح پیشنهاد و بیان نقطه نظرات بیشتری نسبت به خود و عملکردش و مدیران زیر مجموعه اش داده تا این شنیده که استاندار قم به نظرات کارشناسی توجه چندانی ندارد بی اثر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار