مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مراکز مشاوره این اداره از ابتدای سال تا پایان آذرماه در مجموع به ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 01 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین نورعلیوند اظهار کرد: این افراد با مراجعه به مراکز مشاوره حضوری و مرکز صدای مشاور بهزیستی خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده این افراد به مراکز مشاوره حضوری اعم از دولتی و غیر دولتی به تعداد هشت هزار نفر مراجعه داشته اند، ادامه داد: مابقی مراجعان به تعداد حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر با تماس از طریق خط ۱۴۸۰مشاوره تلفنی دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمده‌ترین و بیشترین علت مراجعه و تماس با این مراکز را از نظر اختلال را به ترتیب اختلال شخصیت، اختلال اضطرابی و اختلال کودکان و نوجوانان و از نظر مشکل را به ترتیب زناشویی، بین فردی، ازدواج و تربیت کودک عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین میزان تحصیلات تماس گیرندگان و مراجعان فوق دیپلم و لیسانس به بالا هستند.

نورعلیوند عمده ترین گروه سنی تماس گیرندگان را ۲۰ تا ۴۰ سال عنوان کرد و گفت: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه‌های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی و غیره به عموم مردم ارائه خدمت می کند.

به گفته وی، علاوه بر اینکه ۳۴ مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی در استان فعال است، صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ نیز همه روزه از ساعت هشت الی ۲۴ آماده پاسخگویی و ارایه مشاوره رایگان به تماس گیرندگان است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار