استاندار قم:
در جلسه ستاد تسهیل زائرین استان قم استاندار قم گفت: هیچ‌گونه کم‌کاری در بحث برگزاری جشن نیمه شعبان از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی قابل قبول نیست. همچنین در ادامه تولیت مسجد مقدس جمکران نیز خواستار برگزاری با شکوه جشن نیمه شعبان شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 31 December 2023

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد آقامیری استاندار قم در جلسه ستاد تسهیل زائرین استان قم که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: جشن نیمه شعبان برای همه ما تداعی کننده خاطرات خوبی است که از کودکی به یاد داریم.

وی ادامه داد: نیمه شعبان جشنی است که از سوی مردم برگزار می‌شود و همه لذت آن به مردمی بودن است که به این شکوه رسیده، ما مسئولین فقط وظیفه پشتیبانی از آن را داریم.

آقامیری خاطرنشان کرد: بنده یقین دارم که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان قم ارادت خاصی نسبت به حضرت حجت (عج) دارند و این موضوع باعث شده در بحث برگزاری باشکوه این جشن تمام توان خود را به کار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف جلسات ستاد تسهیل زائرین گفت: این جلسات برای هماهنگی بین دستگاه‌ها برگزار می‌شود تا خدمت رسانی به زائرینی که طی ۴۸ ساعت در مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شوند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

استاندار قم با بیان اینکه هیچ‌گونه کم‌کاری در بحث برگزاری جشن نیمه شعبان از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی قابل قبول نیست، تاکید کرد: کلیه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان موظف هستند در راستای هرچه باشکوه برگزار کردن این جشن، همه ظرفیت خود را بسیج کرده و به میدان آورند.

آقامیری بیان کرد: شهرداری قم همواره کمک‌حال ما در برگزاری مناسبت‌های مختلف بوده این بار هم از مجموعه شهرداری تقاضا داریم تلاش‌های خود در بحث برگزاری جشن نیمه شعبان افزایش داده تا سفر زائرین امام زمان (عج) تسهیل شود.

جشن نیمه شعبان با شکوه برگزار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: اینکه امروز توفیق این را پیدا کرده‌ایم تا برگزار کننده مراسم ولادت امام زمان (عج) باشیم نعمت بزرگی است که باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

هیچ‌گونه کم‌کاری در برگزاری جشن نیمه شعبان قابل قبول نیست / تولیت جمکران: جشن نیمه شعبان با شکوه برگزار شود

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در کشورهای مختلف آرزو دارند گوشه ای از کار برگزاری این جشن را برعهده بگیرند، توفیق بزرگی است که نصیب ما مسئولین در استان قم شده و باید قدر این فرصت را بدانیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: این مسجد مقدس امروز نه تنها در ایران بلکه جهان اسلام به ویژه جهان تشیع مشهور و تبدیل به پناهگاه امن شیعیان شده است، کمتر کسی را سراغ داریم که از خارج از کشور به ایران سفر کند و در این مسجد مقدس حاضر نشود.

اجاق نژاد اشاره کرد: علاوه بر مسافران خارجی هر مسافری که از استان‌های دیگر به قم سفر می‌کند بدون شک در مسجد مقدس جمکران حاضر شده و ساعاتی را با امام زمان (عج) خلوت می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در بسیاری از مناسبت‌ها همچون اربعین و یا سفر حج چندین میلیون زائر در طول 20 الی 40 روز آن مکان‌های مقدس حضور پیدا می‌کنند، توجه داشته باشید تنها در 48 ساعت بیش از 3 میلیون زائر در مسجد جمکران حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: این تعداد زائر نشان دهنده این است جشن نیمه شعبان صرفا یک جشن مختص به استان قم نبوده و نمی‌توان با ظرفیت‌های استانی کلیه نیازهای این جشن را تامین نمود.

اجاق نژاد عنوان کرد: برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های زائران عزیز می‌بایست از ظرفیت‌های ملی استفاده کرد، از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم نسبت به این جشن نگاه ویژه‌تری داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های ملی این جشن را نسبت به سال‌های قبل باشکوه‌تر برگزار کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار