رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: گردش مالی پارک‌های علم و فناوری طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در مجموع پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 25 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا ولی زاده در این آیین نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام، اظهار کرد: پارک علم و فناوری یک سازمان با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت در میان شرکت‌های مستقر در پارک و موسسات متکی بر علم و دانش است.

وی با تاکید بر اینکه در پارک های علم و فناوری زمانی تمرکز بر تولید شرکت ها بود، افزود: پارک‌های علم و فناوری با این هدف که علم دانشگاه‌ها را تبدیل محصولی کنند که به صورت تولید صنعتی در بیاید ایجاد شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام، مرز مهران و مجاورت با کشور عراق برای فروش محصولات شرکت‌ها یک مزیت دانست و بیان کرد: باید بین مراکز آکادمیک و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ارتباط باشد که بتوانیم‌ محصولات تولید شده را بفروش برسانیم.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش پارک‌ها بخش‌های مرکز رشد و بازاریابی است، این مرکز یک مرکز جامع است ولی بعضی استان‌ها مرکز رشد آنها خاص است و فقط در یک زمینه فعالیت دارند.

ولی‌زاده با بیان اینکه پارک علم و فناوری فقط مختص دانشگاهیان نیست، خاطرنشان کرد: جوانان ما ایده های جدید دارند و افراد عادی هم می‌توانند به پارک مراجعه کرده و از خدمات این پارک در راستای بیایند ایده های خود بهره مند شود و به طور قطع ما حمایت حداکثری را از آنها انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان با دانشگاه پیام نور مرکز رشد مشترک تشکیل داده اند، افزود: با دانشگاه ایلام نیز پردیس مشترک با پارک علم و فناوری برای هم‌افزایی بیشتر ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام در خصوص عملکرد پارک علم و فناوری استان ایلام در طول ۲ سال گذشته، گفت: تعداد کل واحدهای فناور پذیرفته شده در این مدت، ۱۲۲ واحد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۲۷ شرکت است.

ولی زاده گردش مالی پارک‌های علم و فناوری در این مدت را در مجموع پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و امسال این میزان ۵۰ میلیارد ریال تا کنون بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام در مورد توسعه فرهنگ فناوری، بیان کرد: پنج هکتار زمین در شهرک صنعتی مهران برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است که به صورت اقساط در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام با حضور جمعی از واحدهای فناور و دانش بنیان در استان ایلام برگزار شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار