مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه ۷۸ درصد شناسنامه‌های دستی افراد بالای ۱۵ سال استان هم اکنون مکانیزه(۲ برگی) شده است، گفت: جمعیت این استان در حال حاضر ۶۱۷ هزار و ۳۰۲ نفر تا پایان آذرماه سال جاری است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 24 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نجم الدین خسروی  با بیان اینکه قبل از این تاریخ، احراز هویت در کشور فقط از طریق افراد خاص، روحانیون، بزرگان محلات و شهرها در حاشیه کتاب های مقدس و نفیس به صورت دست‌نوشته و نامگذاری عرفی بوده است، تصریح کرد: در استان ایلام اولین سند سجلی در ۱۵ شهریور در ۱۳۱۱ در شهر ایلام تنظیم شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۳ اداره ثبت احوال در سطح شهرستان ها و بیش از ۲۲ دفتر پیش‌خوان بخش غیردولتی در حوزه ثبت احوال خدمات سجلی و هویتی به مردم استان ارائه می‌کنند.

خسروی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته بیش از ۲۸ هزار شناسنامه دستی در استان به مکانیزه تبدیل شده است، گفت: شناسنامه مکانیزه(۲ برگی) دارای ویژگی هایی از جمله دارا بودن هولوگرام و لمینت است که از وارد شدن هر گونه آسیب به این سند هویتی و جعل نیز جلوگیری می شود.

وی با این توضیح که افراد زیر ۱۵ سال از همان بدو تولد شناسنامه ۲ برگی مکانیزه دریافت خواهند کرد، افزود: ۷۸ درصد شناسنامه‌های دستی افراد بالای ۱۵ سال در استان هم اکنون مکانیزه شده است و تنها ۲۲ درصد افراد شناسنامه دست نویس در اختیار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام یادآور شد: به صورت میانگین در هر ماه شناسنامه دستی سه هزار نفر در استان به شناسنامه مکانیزه تبدیل می شود و در بر این اساس در آینده ای نزدیک شناسنامه کل جمعیت استان مکانیزه خواهد شد.

خسروی با تاکید بر اینکه کل مردم استان درخواست کارت هوشمند داده اند، ابراز کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی در ادارت ثبت احوال و دفاتر پیشخوان استان دپو شده است که علی رغم ارسال پیامک برای صاحبان این کارتها، هنوز برای دریافت کارت ملی خود مراجعه نکرده اند که درخواست می شود این افراد برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۹ هزار نفر از مردم استان نیز درخواست کارت هوشمند داده که این تعداد کد رهگیری دریافت کرده اند، گفت: این افراد به هر اداره و یا مجموعه ای که مراجعه کنند مشکلی برای دریافت خدمات با ارائه کد رهگیری نخواهند داشت و تلاش می شود که به زودی کارت هوشمند این عزیزان بر اساس سهمیه ای برای استان مشخص شده است تا قبل از انتخابات سال جاری صادر شود.

خسروی با بیان اینکه استان ایلام در صدور شناسنامه یکی از استان های پیشرو در کشور است، گفت: فاقدین شناسنامه در استان عمدتا( معاودین عراقی) ایرانیان برگشتی از کشور عراق هستند که همه این افراد و فاقدین برگه هویتی در استان شناسایی و تشکیل پرونده در راستای بررسی و روند صدور برگه هویتی داده شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه کل جمعیت استان در حال حاضر ۶۱۷ هزار و ۳۰۲ نفر تا پایان آذرماه سال جاری است، یادآور شد: در آینده نزدیک کلیه خدمات این سازمان از جمله دخواست تغییر نام و نام خانوادگی، صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند از طریق درگاه های الکترونیکی و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه می شو

بیشتر بخوانید:

د./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار