مدیرکل استاندارد قم گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا و مراجعه مردم برای خرید محصولات مورد نیازشان برای این آیین سنتی و ملی، طرح نظارت بر عملکرد وسایل توزین و سنجش در مراکز خرید و فروشگاه‌های استان از بیستم آذرماه جاری به صورت ویژه به اجرا درآمد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 14 December 2023

به گزارش تابناک قم، محمد هادی سماواتی روز پنجشنبه درگفت‌وگویی ضمن اشاره به این‌که هدف از اجرای این طرح صیانت از حقوق مردم در نظام تولید، توزیع و عرضه است، افزود: در اجرای این طرح بازدیدهای میدانی مستمر از سوی اداره‌کل استاندارد استان قم و با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در استان انجام می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی در خصوص کم فروشی در این طرح بررسی خواهد شد، اعلام کرد: در این بازه زمانی، نظارت بر وسایل سنجش و توزین مراکز فروشگاه‌های بزرگ، صنوف شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و فروشگاه‌های پروتئینی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح نظارت بر خالص فروشی در قم تا ۳۰ آذر ادامه می‌یابد، گفت: در جریان اجرای این طرح ویژه نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام تعزیری لازم توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی استان اعمال خواهد شد. همچنین همشهریان می‌توانند، گزارش خود را در خصوص مشاهده تخلف احتمالی به شماره ۱۵۱۷ اعلام نمایند.

گفتنی است علاوه بر طرح فوق، در جریان اجرای طرح پیش بسته بندی، وزن محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی مشمول این طرح در استان به‌منظور مقابله با کم‌فروشی و برخورد با تخلف‌های احتمالی در این زمینه، مورد پایش قرار می‌گیرد.

در این طرح، بازرسان اداره کل استاندارد استان به واحدهای صنعتی فعال در قم مراجعه و از محصول تولیدی آن‌ها،‌ نمونه برداری می‌کنند، بر این اساس باید وزن محصول تولیدی به صورت خالص با وزن اعلام شده از سوی شرکت برابر باشد و در غیر این صورت تخلف رخ داده‌است.

در اجرای طرح پیش‌ بسته بندی حتی نمونه‌برداری از سطح بازار و مراکز عرضه و یا انبار عمده محصولات تولید شده نیز صورت می‌گیرد تا روند بازرسی‌ها به صورت کامل تصادفی باشد و در همه این شرایط باید وزن محصول مورد نظر به طور دقیق با وزن اعلامی شرکت در روی جلد و بسته‌بندی آن یکی باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار