سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی تفاهم‌نامه همکاری با موسسه خیریه محکم و دانشگاه اولین مرکز جراحی اطفال در بیمارستان رازی ایجاد می‎‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 12 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ هدایت حیدری‌زاده در این جلسه اظهار داشت: وجود متخصصان برجسته که به صورت رایگان در کاهش آلام کودکان ناهنجاری‌های خاص و درمان بیماری‌های آنان اقدام می‌کنند موهبتی است که به استان ایلام سفر کرده‌اند و در پی قرب الهی و رضایت مردم این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: نیاز است که برای حمایت از این کودکان و استفاده از توریسم درمانی اولین مرکز جراحی بیمارستان رازی راه‌اندازی شود که انشالله با کسب مجوزات لازم از سوی وزارت بهداشت و تامین اعتبار این مهم با حمایت و همراهی موسسه محکم صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: باید اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی دقیق در منطقه و حتی کشور عراق صورت بگیرد و از این فرصت بهره کافی ببریم.

حیدری‌زاده با اشاره به اهمیت آموزش در کنار درمان، گفت: حضور موسسه محکم در استان ایلام فرصتی است که دانشجویان نیز در اتاق‌های عمل جراحی کودکان دارای ناهنجاری‌های خاص حضور داشته باشند و رزیدنت‌ و اینترن‌ها را به سمت جراحی اطفال سوق دهند که اجر اخروی دارد.

مدیرعامل موسسه محکم نیز با اشاره به سیزدهمین حضور این موسسه در استان ایلام، اظهار داشت: در این مرحله بیش از ۷۶ عمل جراحی با حضور متخصصان در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام انجام خواهد شد.

دکتر صلاح‌الدین دلشاد افزود: در اولین روز از حضور خود عمل واژینوپلاستی را برای یک خانم انجام دادیم که برای اولین بار در سطح غرب کشور این عمل انجام شد و حتی پزشکان ترکیه‌ای نیز در خصوص این عمل رایگان از ما اطلاعاتی کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز جراحی اطفال فعالیت ما بیشتر و کیفی‌تر خواهد بود و در زمینه گردشگری سلامت و حضور اتباع خارجی نیز برای دانشگاه درآمدزایی خواهد شد.

دکتر مهدی دادفر رئیس بیمارستان رازی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این بیمارستان و با بیان اینکه اتاق عمل جراحی اطفال نیاز ضروری بیمارستان است، گفت: اقدامات لازم  برای ایجاد هتلینگ و صدور مجوز تخت IPD در این مرکز با وزارت بهداشت صورت گرفته و در صورت تایید مرکز جراحی اطفال برای اولین بار در استان در این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار