مدیر عامل و رئیس هیات مدیره موسسه خیریه محکم گفت: ۱۲ هزار کودک و نوزاد در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم، تحت پوشش برنامه های درمانی این موسسه قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ 09 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر صلاح الدین دلشاد شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: فعالیت موسسه محکم در راستای درمان کودکان با ناهنجاری های مادرزادی از سال ۸۴ آغاز شد و امروز در استان های مختلف و به ویژه محروم، خدمات درمانی به این کودکان پس از شناسایی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این موسسه از سال ۹۵ تلاش کرده با حضور در مناطق مختلف کشور دامنه فعالیت های خود را به مناطق محروم و دورافتاده گسترش داده است، افزود: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار کودک و نوزاد تحت پوشش برنامه های درمانی موسسه خیریه محکم قرار دارند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه خیریه محکم با اشاره به راه اندازی بیش از ۴۵ نمایندگی این موسسه در استان های مختلف کشور، یادآور شد: پزشکان متخصص و فوق تخصصی که با این موسسه همکاری دارند، به صورت گروهی در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و نسبت به درمان ناهنجاری هایی از جمله لب شکری، شکاف کام بیماری های دستگاه تناسلی و ارولوژی و گوارشی کودکان و نوزدان اقدام می کنند.

دلشاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵۲ بچه دارای مشکلات هورمونی و تحت پوشش موسسه هستند، افزود: این موسسه در زمینه تامین دارو بیماران و حمایت از کودکان بیمار نیازمند نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

وی ابراز کرد: برای کودکان دارای مشکلات هورمونی هر ماه به منظور تامین دارو و انجام درمان، حمایت مالی می شوند، در حال حاضر برای هر کودک دارای مشکلات هورمون رشد مبلغ ۲۸ میلیون ریال در نظر گرفته شده و کودکان دیابتی هم تا آخر عمر تحت پوشش این موسسه قرار خواهند گرفت.

موسسه محکم به۱۲ هزار کودک و نوزاد مناطق محروم کشور خدمات درمانی می‌دهد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه خیریه محکم با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اولین گروه پزشکان این موسسه در استان ایلام حضور پیدا کرد، یادآور شد: تا کنون یک هزار و ۱۰۰ عمل جراحی برای کودکان ایلامی دارای ناهنجاری های مادرزادی انجام شده است.

دلشاد با اشاره به اینکه ما هنوز اول کاریم، کسی که اول کار است باید شتاب بیشتری داشته باشد و خود را برای کار زیاد آماده کند، گفت: ما در سراسر کشور، برای ارائه خدمات درمانی به کودکان محروم و معصوم که دچار ناهنجاری هستند، حضور پیدا کرده که آنها را پیدا و درمان کنیم که بتوانیم به آرامش برسیم و هر کاری می کنیم وظیفه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار با قدردانی ازحضور تیم های پزشکی موسسه محکم در استان برای جراحی ناهنجاری های مادرزادی، اظهار کرد: کار موسسه محکم از کارهای امیدبخش در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار" افزود: این اقدامات شایسته باید در سطح جامعه اطلاع رسانی شوند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: حضور پزشکان حتی در مناطق دور افتاده از جلوه های ایثار است و این در فرهنگ جامعه اسلامی ما وجود دارد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار