رئیس پلیس فتا ایلام گفت: پویش « کودکان سایبری » از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ آذرماه در استان ایلام اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 08 December 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علیرضا یعقوبی افزود : تربیت نسل توانمند و آگاه در گرو سلامت فضای حقیقی و فضای مجازی است.

وی گفت : قرار گرفتن دانش آموزان در معرض آسیب‌های فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا است که در اجلاس سالیانه روسا و مدیران آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ به  آن اشاره کردند.

سرهنگ یعقوبی ادامه داد : با توجه  به اینکه ایمن سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان با همکاری و تعامل همه دست اندرکاران امری ضروری و حیاتی است، ضروری است اجرای سریع اقدامات کلان حمایتی، مراقبتی، فرهنگ‌ساز و آموزشی در چارچوب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصوب شورای عالی فضای مجازی، در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار داشته باشد.

اوی خاطرنشان کرد :  یکی از اقدامات مذکور در این سند، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی در حیطه مسئولیت قانونی برای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سایر ارگان‌های مسئول در نظر گرفته‌ شده است که به فضل الهی اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است. 

سرهنگ یعقوبی مطرح کرد : پلیس فتا در راستای اجرای رسالت و ماموریت های تعیین‌شده، ضمن ایفا نقش در سالم سازی فضای مجازی، به خصوص بسترهای تخصصی کودک و نوجوان و مبارزه جدی با مجرمان این حوزه با همراهی خانواده‌ها و سایر دستگاه های مسئول در سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی اقدامات جدی آموزشی و فرهنگ سازی را دستور کار دارد. 

وی افزود  :  برگزاری سه مرحله پویش کودکان سایبری، تولید محتوای فرهنگ‌ساز و آموزشی، اجرای طرح ملی کودک و اینترنت با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین راه اندازی بخش کودک آزاری و خط تماس اضطراری در وب سایت پلیس فتا بخشی از اقدامات انجام شده در این خصوص است و تلاش داریم تا به صورت جدی این موضوع را دنبال کنیم./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار