معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن، سازمان بسیج سازندگی سپاه و کمیته امداد در مناطق مختلف روستایی این استان احداث شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 04 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا اسماعیلی اظهار کرد: ساخت ۴۰ هزار مسکن روستایی در اقصی نقاط کشور در قالب یک تفاهم نامه ملی بین سازمان بسیج سازندگی سپاه، بنیاد مسکن و کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ منعقد شد که از این تعداد سهم استان ایلام ۱۰۰ باب منزل مسکونی بود.

وی افزود: استان ایلام از سال ۱۴۰۰ تاکنون موفق شد منازل مسکونی مورد تعهد خود را برای مناطق روستایی احداث کند که عمده این منازل در مراحل پایانی تکمیل و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تعدادی نیز با تکمیل ۱۰۰ درصدی به مالکان آنها واگذار شده است.

اسماعیلی یادآور شد: در این تفاهم نامه بنیاد مسکن تسهیلات ارزان قیمت به مبالغ یک تا ۲میلیارد ریال به مالکان منازل مسکونی پرداخت کرده و مجری و پیمانکار ساخت این واحدها نیز بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام ادامه داد: در صورت افزایش سهمیه استان ایلام، بنیاد مسکن هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت منازل روستایی جامعه هدف کمیته امداد ندارد.

اسماعیلی یادآور شد: بنیاد مسکن علاوه بر ساخت منازل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، در احداث خانه روستایی برای مددجویان بهزیستی و همچنین افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهادی حمایتی نیستند، نیز مشارکت دارد.

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان ایلام، در قالب طرح نهضت ملی مسکن، احداث چهار هزار خانه برای مناطق روستایی و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از این تعداد در سرفصل مالی ۱۴۰۱ پرونده سه هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی تاکنون جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار