مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده مشکل تامین و تهیه بلیط اتوبوس برای مسافران رفع شده است، گفت: " وَن و سواری" با قیمت پایین تر از نرخ مصوب برای حمل مسافر به تهران در ترمینال شهدای ایلام مستقر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 03 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سید زاهدین چشمه خاور   اظهار کرد: ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود داشت که هشت هزار از این تعداد به دلیل فرسودگی و سن بالا از سیستم خارج شدند چرا که پلیس اجازه تردد به آنها نمی داد و البته نیز حضور این اتوبوس‌ها در سطح جاده های کشور نیز برای مسافرین قطعا خطرآفرین بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد، ابراز کرد: در سنوات قبل و در ایام کرونا ۱۰ دستگاه اتوبوس در استان ایلام توسط مالکان فروخته شده و در برخی مقاطع زمانی به دلیل افزایش حجم مسافر با کاهش اتوبوس مواجه بودیم اما تمهیداتی اندیشیده شده که کسی از مسافران بدون بلیط اتوبوس نباشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۴ هر کسی به ترمینال شهدای ایلام مراجعه کند قطعا بلیط اتوبوس موجود خواهد بود و به تعداد مسافرانی که دارای بلیط هستند، به همان میزان شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مکلف شده اند اتوبوس مردم در اختیار مردم ایلام قرار دهند.

چشمه خاور تصریح کرد: همچنین " وَن و سواری" با قیمت پایین تر از نرخ مصوب در ترمینال ایلام برای حمل مسافر به تهران مستقر شده است اما متاسفانه استقبالی از این موضوع نشده است، بلیط "ون و سواری" نیز از طریق اینترنت فروخته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس مورد نیاز در شهر ایلام بستگی به میزان تقاضای مسافر دارد، گفت: پنج تا ۱۲ دستگاه در روز در ایلام مورد نیاز است که البته این میزان هم متغیر بوده و بستگی به تعداد مسافر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۴۰ عدد علائم و تابلو در یکسال گذشته در طول جاده‌های استان ایلام نصب شده است، افزود: عمده این تابلوها از جنس کامپوزیت و الیاف شیشه است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه طرح هوشمند سازی در راستای جلوگیری از اتلاف نیروی انسانی است، یادآور شد: امسال ۱۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در مسیرها و جاده‌های استان اضافه شده که در حال حاضر، مجموع دروبین های نصب شده در سطح جاده‌های استان به ۳۶ دستگاه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سطح جاده‌های استان، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلف و ترددشمار وجود دارد اما دوربین کنترل توزین در حال حرکت نداریم و تلاش می شود که این نوع دوربین ها در سطح جاده های استان نصب شود چرا که با کنترل تناژ خودروهای تصادفات جاده ای کاهش خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از سرعت است، گفت: برای نصب علایم جاده‌ای در سال جاری ۵۵۰ میلیارد ریال شامل تابلوی های کمپوزیتی ۲ قرارداد، تابلوهای اطلاعاتی ۳ قرارداد و یک قرارداد در حوزه نیوجرسی در نظر گرفته شده است.

چشمه‌خاور در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی که سازمان راهداری از کل راه‌های کشور انجام داده است استان ایلام مقام اول ایمنی جاده ای را در کشور کسب کرده که مستندات آن در اداره کل راهداری استان موجود است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار