مدیر عامل بیمه سلامت ایران: سرانه مصرف دارو در برخی استان‌ها برای هر نسخه ۴ و یک دهم قلم داروست که این میزان با کشور‌های پیشرفته هم خوانی ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲ 27 November 2023

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد مهدی ناصحی در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه افزایش ارتباط بیمه با جامعه پزشکی می‌تواند تا حدودی در حل این مشکل موثر باشد افزود: در نسخه‌های آزمایش نیز میانگین ۱۰ و نیم قلم آزمایش نوشته می‌شود، که این موضوع موجب می‌شود بسیاری از هزینه‌ها و منابع سلامت در این مسیر مصرف شود.
وی به جایگاه ویژه بیمه سلامت در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیمه سلامت پوشش عادلانه بیمه در سراسر کشور با پوشش رایگان ۵ دهک پایین جامعه را دنبال می‌کند.
مدیر عامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بیش از ۱۲.۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه رایگان هستند، گفت: همچنین بیمه سلامت در عرصه‌هایی از جمله بیماری‌های صعب العلاج، ناباروری، توان بخشی و اتیسم نیز ورود کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در عرصه نسخه الکترونیک جزو پیشگامان بوده است، خاطرنشان کرد: پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد با کم‌ترین فاصله انجام می‌شود.
ناصحی با بیان اینکه متولی بخشی از پرداخت‌ها سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها هستند، تصریح کرد: در نظام پرداختی نیازمند اصلاحاتی هستیم تا حوزه‌های مختلف مراکز درمانی دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه مراقبت و پیشگیری، یادآور شد: بیمه سلامت با ۴۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش تلاش داشته است در بحث پیشگیری اقداماتی را دنبال کند.
مدیر عامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور معاونت پیشگیری را در بیمه سلامت شکل داده‌ایم، اگفت: برنامه‌های خوبی در کشور آغاز شده است و استان قم نیز در مسیر این برنامه‌ها قرار دارد.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پایان خاطرنشان کرد: استان قم از جهات مختلف جزو استان‌های مهم کشور است که به دنبال اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی در این استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار