رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پوشش امدادی در سیل و آبگرفتگی استان ایلام، از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ۷ استان جنوبی و جنوب غرب کشور، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 20 November 2023

به گزارش تابناک ایلام به نقل از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی روز دوشنبه با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۲۸ تا ۲۹ آبان، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در قالب ۱۰ تیم عملیاتی، سیل و آبگرفتگی در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس را امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعته گذشته به ۶۳ نفر امدادرسانی شد. تیم های تخصصی سیلاب با استفاده از ١١ دستگاه پمپ و لجنکش، آب ۱۸ باب منزل مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی با اشاره به سیل و آبگرفتگی در استان ایلام، بیان کرد: در پی وقوع سیل آبگرفتگی به دنبال بارندگی شدید در در شهرستان‌های ایلام و ایوان استان ایلام بین ساعات ۶ تا ۱۱:۱۵ صبح امروز، ١٠ تیم عملیاتی تخصصی سیلاب به مناطق حادثه خیز اعزام شدند. گل و لای و آب ٨ باب منزل مسکونی تخلیه شد و ۳۵ نفر در این حادثه امدادرسانی شدند. تمامی‌شهرستان‌های استان ایلام به حالت آماده باش کامل درآمدند.

رئیس سازمان امداد ونجات افزود: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در استان چهارمحال و بختیاری و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ و برخی از نقاط استان، نیروهای عملیاتی و امدادی در این استان نیز در حالت آماده باش کامل هستند.

محمودی با اشاره به اعلام آبگرفتگی چند باب منزل مسکونی در شهرستان پل دختر استان لرستان و اعلام آماده باش کامل تیم های عملیاتی در این استان گفت: به محض دریافت گزارش، تیم های تخصصی سیلاب به به منظور تخلیه گل و لای و آب منازل مسکونی به مناطق حاده دیده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بارندگی در سطح استان خوزستان موجب، آبگرفتگی معابر در سطح شهرستان اهواز شد. ٣ تیم عملیاتی به منظور پشتیبانی از عوامل شهرداری به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و تیم های عملیاتی استان نیز به حالت آماده باش کامل درآمدند.

محمودی در پایان گفت: در پی آغاز بارش پراکنده در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اعلام هشدار هواشناسی در روزهای آینده برای استان فارس؛ تیم های عملیاتی در این سه استان به حالت آماده باش کامل قرار دارند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار