استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام بیان داشت :برای اولین بار در استان موضوع تحقیق و پژوهش میدانی بخش نفت حوزه جنوب از طریق وزارت نفت به دانشکده صنعت نفت دانشگاه ایلام واگذار شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 19 November 2023

  به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا گفت : برای اولین بار در استان پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب وارد استان شد که در ۶ ماهه اول سال بیش از یک هزار میلیارد ریال از بابت انتقال این پرونده به استان اختصاص یافت که در حوزه های مختلف از جمله شهرداری ها و دهیاری های استان هزینه می شود.

وی افزود : یکی از اولویت های پنجگانه استان ایلام در حوزه تحقیق و پژوهش، مقوله خودکشی است که همه دستگاه‌هایی که در این حوزه وظیفه دارند باید با استفاده از تحقیق و پژوهش و به صورت میدانی وارد عمل شوند که خودکشی در استان تقلیل پیدا کند.

بهرام نیا ادامه داد: لازم است در رسانه های استان که در چند وقت اخیر هم اقدامات خوبی انجام شده است در راستای بیان خسران دنیوی و اخروی کسی که خودکشی می کند و از طرفی هم فرهنگ و سیره و روش ائمه اطهار(ع) در جامعه تبیین و نهادینه شود.

وی گفت : اصحاب رسانه و فضای مجازی استان در ۲ سال گذشته در راستای معرفی و بیان ظرفیت ها و برجستگی‌های استان از جمله گردشگری، اربعین و نفت و گاز، ایثار و مقاومت و فرهنگ بومی خوب کار کرده اند به طوری که استان ایلام در سال جاری به عنوان پدیده ای نوظهور در حوزه گردشگری شناخته شده که قطعا این امر، اشتغال و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان ظرفیت های گردشگری مذهبی و گردشگری آثار تاریخی و طبیعت است.

استاندار ایلام با بیان اینکه، اربعین حسینی یک ظرفیت گردشگری مردم پایه است که می تواند محور توسعه استان باشد، افزود : روزانه به طور متوسط ۱۴ هزار زائر از مرز مهران تردد می کنند و این میزان در طول سال به بیش از هشت میلیون زائر می رسد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار