مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران؛
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران بیان داشت : یکی از مباحث مهم منطقه آزاد مهران که توسط استاندار در دست پیگیری است، ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور عراق است.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 16 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ رحیمی افزود : این منطقه مشترک در مرز زرباطیه است که هم مرز با منطقه آزاد تجاری مهران می باشد.

وی گفت : در این طرح بناست این منطقه بین ایران و عراق با اختصاص ۲۰۰ هکتار از سوی ایران و ۲۰۰ هکتار از سوی عراق و با درنظر گرفتن ملاحظات فنی و حقوق بین الملل به صورت یک منطقه آزاد مشترک و متصل به هم در مرز مهران ایجاد شود.

 رحیمی ادامه داد : در این راستا از طریق دفتر وزارت خارجه در استان ایلام پیگیری هایی صورت گرفته و با مدیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه نشستی برگزار شده و موضوع در دستور کار قرار گرفته و مقرر است در این خصوص جلساتی با طرف عراقی هم برگزار شود.

وی گفت :  با همکاری منابع طبیعی استان و مشاور طرح جامع منطقه آزاد مهران طی بررسی محدوده این منطقه آزاد بر اساس پیوست‌های زیست محیطی و جهت باد غالب برای جانمایی صنایع آلاینده، ناحیه انتهایی منطقه آزاد به عنوان مکان مناسب برای جانمایی صنایع گروه سه تعیین شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد : ۱۰۰ هکتار نیز به عنوان ذخیره برای طرح های توسعه ای برای آینده این پارک در نظر گرفته شده که در صورت نیاز واگذار خواهد شد.

وی گفت : تمام شاخص های مختلف زیست محیطی، پدافند غیرعامل، فاصله از مناطق مسکونی، الزامات میراث فرهنگی و مسائل زیرساختی اعم از وجود آب، برق، فیبر نوری در نظر گرفته شده و توسط کارشناسان پترول بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران بیان داشت : مشوقهای موجود در این منطقه برای سرمایه گذاران اعم از معافیتهای مالیاتی، گمرکی و ارزش افزوده آن از جمله مزیت هاست./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار