مدیر کل بهزیستی ایلام:
مدیر کل بهزیستی ایلام، تعداد کل ناشنوایان استان را ۲ هزار و ۴۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۵ نفر زن و یک هزار ۴۵۷ نفر نیز مرد هستند.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 01 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین نورعلیوند به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ناشنوایی قابل تشخیص و پیشگیری است، افزود: با مشاوره‌های قبل ازدواج، قبل بارداری و پس از بارداری و زایمان می‌توان از این نوع معلولیت پیشگیری کرد.

وی، بهترین زمان تشخیص ناشنوایی را یک ماهگی نوزادان عنوان و تاکید کرد: در صورتیکه ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی (زمان طلایی یک ماهگی) تشخیص داده شود با درمان به موقع نوزاد می‌تواند به مهارت‌های گفتاری متناسب با سایر نوزادان طبیعی دست یابد.

مدیر کل بهزیستی ایلام یکی از مشکلات جدی ناشنوایان در این استان را کمبود رابط زبان اشاره عنوان کرد و گفت: متاسفانه تمایل به کسب آموزش زبان اشاره در این استان بسیار پایین بوده بطوریکه تعداد انگشت شماری رابط ناشنوا در این استان وجود دارد.

نورعلیوند، تعداد کل ناشنوایان استان را ۲ هزار و ۴۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۵ نفر زن و یک هزار ۴۵۷ نفر نیز مرد هستند.

وی ادامه داد: از تعداد ناشنوایان استان ایلام، ۴۳۵ نفر دارای معلولیت شنوایی خفیف، ۸۰۵ نفر متوسط، ۸۶۵ نفر شدید و ۳۶۷ نفر نیز خیلی شدید هستند که علاوه بر پرداخت مستمری خدمات غیر مستمر نظیر توزیع وسایل کمک توانبخشی به این افراد در طول سال ارائه می‌شود.

وی خدمات غیر مستمر ارایه شده به این افراد را شامل کمک برای خرید قطعه و کاشت حلزون، اهدا سمعک، باطری سمعک، پرداخت کمک‌های تحصیلی، اشتغال و کمک برای جذب سهمیه سه درصد استخدام ویژه افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز کودک و خانواده کم شنوا در مرکز استان ادامه داد: در این مرکز نیز که بصورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارد خدماتی نظیر تربیت شنیداری، گفتار درمانی، کار درمانی ذهنی، آسیب شناسی گفتار زبان و همچنین آموزش‌های هنر درمانی در رشته‌های نمایش عروسکی، هنرهای تجسمی، اردو و غیره به اعضا ارایه می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار