دادستان عمومی و انقلاب قم از رسیدگی و صدور کیفرخواست پرونده کثیر الشاکی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش خودرو در یکی از نمایندگی‌های شرکت خودرو سایپا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 19 September 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دوشنبه اظهار داشت: متهم تحت نمایندگی مجاز شرکت سایپا با وعده واگذاری بعضی خودروهای محصول این شرکت بدون ثبت نام در سایت یکپارچه خودرو از بیش از ۴۰ نفر از متقاضیان خرید خودرو مبلغ بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: با وصول شکایات مردمی به دادستانی استان از یک نمایندگی شرکت سایپا مبنی بر کلاهبرداری، پرونده برای تحقیق در شعبه هفت بازپرسی دادسرای قم تشکیل و با صدور دستورات قضایی فروش خودرو توسط این نمایندگی تعلیق و مدیر آن بازداشت شد.

دادستان قم با بیان اینکه این نمایندگی با ادعای تحویل برخی خودروهای شرکت سایپا در خارج از ضوابط ثبت نام از هر یک از شکات مبالغی تا ۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده است گفت: متهم حواله هایی با مهر نمایندگی سایپا و امضای خود تحویل شکات داده است که باعث جلب اعتماد مشتریان و واریز وجوه قرارداد شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه این نمایندگی اساسا امکان تحویل خودرو خارج از سایت یکپارچه را نداشته و بنابراین قادر به تحویل خودروها در موعد مقرر نبوده است تصریح کرد: متهم بعضی خودروهای تحویلی از سوی شرکت سایپا به نمایندگی خودش را با این وعده که خودروی دیگری به آنان تحویل می دهد یا قیمت بالاتر می پردازد از برخی شکات گرفته و به دیگری تحویل داده است.

دادستان قم به متقاضیان خرید خودرو هشدار داد: طبق دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب شورای رقابت متقاضیان خرید خودرو تنها از مسیر ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو وابسته به وزارت صمت می توانند نسبت به خرید محصولات شرکت های خودرو ساز اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار