معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اقدامات این معاونت در ایام اربعین در مرز مهران، گفت: ۱۸ هزار واحد سُرم طی ایام اربعین در مرز مهران برای بیماران مورد استفاده قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ رسول دشتی روز ، اظهار کرد:خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو در اربعین امسال هیچگونه کمبود دارویی نداشتیم.

وی تصریح کرد: با استقرار داروخانه شبانه روزی در مرز مهران حدود ۱۵۰ قلم دارو در این داروخانه موجود بود که روزانه بیش از ۲ هزار نسخه دارویی از جمله سرم، داروهای تزریقی، آمپول‌های مکمل، انواع قرص شامل سرماخوردگی و مسکن داروهای فشار خون و قلبی، دیابت، گوارشی و همچنین پماد سوختگی به صورت رایگان و با تجویز پزشکان مستقر در درمانگاه‌ها و بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران به زائران اربعین تحویل شد.

دشتی افزود: تعداد بیش از ۶۰ هزار محلول های تزریقی در شهر مهران به منظور ذخیره استراتژیک دپو شد که از این مقدار تعداد ۱۸ هزار واحد سرم مصرف شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تعداد نظارت و بازرسی توسط کارشناسان مستقر در مرز مهران در ایام اربعین ۳۴۵ مورد بوده و نیز در همین راستا بیش از ۲۹۰ نمونه برداری از موکب‌ها، مغازه‌های سطح عرضه، رستوران و عمده فروشی‌ها جمع آوری و در آزمایشگاه کنترل کیفی سیار معاونت غذا و دارو در مرکز بهداشت شهر مهران بررسی شده است.

وی گفت: همچنین در مدت مأموریت اربعین، هفت مورد کارشناسی توقیفات اقلام دارویی و سه هزار و ۶۰۰ مورد پاسخگویی دارویی داشته‌ایم./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار