جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: طبق آمار حدود ۶۵ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور شناسایی شده که باتوجه به ساماندهی عمده این معتادان در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد و تلاش برای بهبودی آنها، تعداد این افراد به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 09 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار نصرت اله برین  اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه جمع آوری معتادان تاکنون بیش از ۷۷ درصد و در بحث دستگیری خرده فروشان نیز ۲۳ درصد افزایش دستگیری داشته است.

وی با تاکید بر این نکته که پلیس مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور توان جمع آوری همه معتادان را در مدت ۴۸ ساعت دارد، ادامه داد: جمع آوری معتادین متجاهر تنها کافی نیست بلکه باید اماکنی جهت پذیرش و نگهداری این معتادان وجود داشته باشد.

سردار برین مقابله با معتادان و متجاهران را از مهمترین دغدغه های اجتماعی و مطالبات مردمی دانست و افزود: باید با ایجاد و افزایش کمپ های ماده ۱۶ در استان های مختلف، ظرفیت سازی برای جمع آوری و نگهداری معتادان به ویژه معتادین متجاهر فراهم شود.

وی برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر را از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ذکر کرد و یادآور شد: بخش اعظمی از سرقت ها توسط معتادان یا خرده فروشان انجام می گیرد و در واقع معتادان و خرده فروشان مواد مخدر مکمل همدیگر هستند و مقابله با این ۲ قشر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی اضافه کرد: از اسفندماه سال گذشته جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان به عنوان یکی از اولویت های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا قرار گرفت و در این راستا اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تاکید کرد: جمع آوری معتادان با پلیس و پذیرش، نگهداری و درمان آنها با دیگر ادارات مرتبط است و با پیگیری های پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و تعامل با ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی استان ها برای جمع آوری معتادان متجاهر جهت ایجاد کمپ های ماده ۱۶ ظرفیت سازی ایجاد شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار