دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از زائران اربعین خواست برای جلوگیری از گرمازدگی در طول مسیر پیاده‌روی برای جلوگیری از گرمازدگی لباس‌های آزاد و نخی بپوشند و از نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار استفاده نکنند و شربت‌های سنتی مثل خاکشیر و تخم‌ شربتی بنوشند.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 23 August 2023

از دیگر توصیه‌ها غیر از ننوشیدن آب خیلی‌ سرد، استفاده کمتر از شیرینی، ‌ادویه و غذای سرخ‌شده ، استفاده از دستمال یا چفیه مرطوب به آب یا گلاب است و زائران در صورت احساس خستگی یا کوفتگی است و زائران باید در صورت خستگی به اندازه کافی استراحت کنند.

زائران باید به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی، باکتریایی و انگلی توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرید و جهت پیشگیری از بیماری‌های اسهالی و روده‌ای حتماً از غذاها و آب‌های بسته‌بندی‌شده و مطمئن استفاده کنند و از منابعی که از سلامت آن اطمینان ندارند استفاده نکنند و برای جلوگیری از سرماخوردگی حتماً از ماسک استفاده و از نزدیک‌شدن به افراد بیمار خودداری کنند.

زائران باید برای پیشگیری از ضعف سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری، روزانه حداقل ۲ نوبت از ترکیب شربت نیم‌گرم و یا هم‌دما با بدن، مرکباتی مانند پرتغال یا لیموشیرین یا لیموترش با عسل استفاده کنند و در طول شبانه‌روز آب‌نمک قرقره کنند و از موکب و جای مطمئن غذا تهیه کنند.

بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون از پزشک خود مشاوره گرفته و به دستورالعمل‌های ویژه پزشک خود عمل کنند و بیمارانی که رژیم غذای به‌خصوص و داروهای خاص مصرف می‌کنند حتماً برای مدت ۲ هفته دارو به همراه داشته باشند و از مصرف غذاهایی که مناسب سلامت آنها نیست به‌شدت خودداری و در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی و درمانی، ‌به موکب‌های دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر که به خدمات رایگان عرضه می‌کنند، مراجعه کنند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار