نیویورک‌پست در گزارشی که اخیر منتشر کرده، به عادت‌های کوچکی پرداخته است که با رعایت آن‌ها طول عمر مردان را تا ۲۴ سال و طول عمر زنان را تا ۲۱ سال افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 30 July 2023

عادت‌های سالم عمر مردان را تا ۲۴ سال و طول عمر زنان را تا ۲۱ سال افزایش می‌دهد.

 

به گزارش ایندیپندنت فارسی انسان همواره در جست‌وجوی عمر طولانی است. البته دانشمندان هنوز برای برآورده کردن این آرزو به یک راه‌حل قطعی و مشخص نرسیده‌اند، اما برای افزودن بر طول عمر توصیه‌‌های بسیاری دارند.

نیویورک‌پست در گزارشی که اخیر منتشر کرده، به عادت‌های کوچکی پرداخته است که با رعایت آن‌ها احتمالا بتوان بیش از دو دهه به طول عمر افزود.

بر اساس تحقیق جدیدی که در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه شد، داشتن عادت‌های سالم و ساده غذایی تا میانسالی برای انسان بسیار سودمند است. محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۷۰۰ هزار سرباز کهنه‌سرباز را بررسی کردند و دریافتند که امید به زندگی در آن‌ها با توجه به عادات‌ غذایی سالمی که انتخاب کرده‌اند، تغییر می‌کند.

به باور آن‌ها، این عادت‌ها طول عمر مردان را تا ۲۴ سال و طول عمر زنان را تا ۲۱ سال افزایش می‌دهد.

شوان ماین تی. نگوین، متخصص علوم بهداشت در بخش امور کهنه‌سربازان و همچنین دانشجوی پزشکی دانشکده کارل الینویز، گفت: «وقتی دیدیم با اجرای دو، سه یا همه این هشت اصل در شیوه زندگی، چه تغییری حاصل می‌شود، واقعا شگفت‌زده شدیم. نتایج تحقیق نشان می‌دهد انتخاب شیوه زندگی سالم هم برای سلامت شخصی و هم سلامت عمومی بسیار مفید است. هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است. حتی با یک تغییر کوچک در دهه ۴۰، ۵۰ یا  ۶۰ زندگی هم می‌توانید نتایج مطلوبی به دست آورید.»

این عادت‌ها عبارت‌اند از:

    فعالیت بدنی داشتن
    دوری‌ از مواد مخدر
    دوری‌ از سیگار
    مدیریت استرس
    رژیم غذایی خوب داشتن
    دوری از نوشیدن الکل به طور منظم
    خوب خوابیدن
    روابط اجتماعی خوب داشتن

طبق مطالعه محققان، مصرف مواد مخدر و اعتیادآور و همچنین سیگار از جمله عواملی‌اند که طول عمر انسان را کم می‌کنند. خطر مرگ با این عوامل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

مواردی نظیر استرس، مصرف زیاد الکل، رژیم غذایی نامناسب و نداشتن روابط اجتماعی مطلوب هم خطر مرگ را تا پنج درصد بیشتر می‌کنند.

نگوین تاکید کرد: «برای تغییر هرگز دیر نیست، اما هرچه زودتر بهتر. حتی اگر در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی‌ هم یک تغییر کوچک به‌وجود آوریم، باز هم مفید است. برای ایجاد شیوه زندگی سالم هیچ‌وقت دیر نیست.»/ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار