مرتضی نعمتی کاراته کار 22 سله قمی در گفت و گویی از علاقه مندی اش به کاراته در سن ده سالگی می گوید.وی در اظهر نظری گفت: اگر به عقب برگردم باز کاراته را انتخاب می کنم اما پول در فوتبال است!
کد خبر: ۱۱۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 15 July 2023

به گزارش تابناک قم، مرتضی نعمتی، 22 ساله و اهل محله شهرک مهدیه شهر قم که نخستین مدال خود را سال 1395 در سن 16 در مسابقات آسیایی کسب می کند حالا در حال آماده شدن برای مسابقات و لیگ جهانی است.

نعمتی ماجرای وروودش به کاراته را اینچنین روایت می کند:
برادر کوچکترم کشتی گیر بود و سانس قبل از کشتی زمان تمرین کاراته کاران بود و من با تماشای تمرین ورزشکاران به این رشته علاقه مند شدم.

آیا مربی بدنسازی اختصاصی داری؟

خیر- بیشتر تمریناتم را با استفاده از داشته های تجربی خود و تجربه حضورم در اردو های تیم ملی استفاده می کنم.

در حوزه روانشانسی ورزشی اقدامی انجام داده اید؟

به صورت مستقیم با روانشناسی در ارتباط نیستم اما از ظرفیت روانشناسان کمیته ملی المپیک استفاده می کنم.

برای تمرین به سایراستان ها یا شهرستان ها هم می روید؟

خیر- در حال حاضرنیازی نمیبینم که برای تمرین به محل دیگری بروم اما اگر این نیاز حس شود حتما.

در کدام باشگاه و با کدام مربی مشغول تمرین هستید؟

باشگاه استقلال با مربی استاد سید علی خلیلی

در خانواده شما ورزشی دیگری هم حضور دارد؟

پدرم باستانی کار قدیمی بوده و برادر بزرگترم مجتبی نعمتی فوتسالیست و هم اکنون ملی پوش تیم امید و بازیکن آنا صعت قم است.
برادر دیگرم مصطفی نیز در تیم ملی تکواندو حضور داشت وبرادر کوچکترم هم نیز هم اکنون در کاراته مشغول است.
خود من هم در رشته های فوتسال، والیبال و پینگ پونگ فعالیت می کردم و حتی مدال هم آورده ام اما اگر به عقب برگردم برای درآمد فوتبال و فوتسال را انتخاب می کنم زیرا پول در آنهاست اما علاقه ام همچنان کاراته است.

مرتضی هم اکنون در دانشگاه قم مشغول به تحصیل در رشته علوم ورزشی است و رویای بزرگش را اینگونه تشریح می کند: دنبال درس هستم تا با برادرانم در آینده به یک آکادمی تخصصی برسیم تا با کار تخصصی و اصولی به سمت تربیت ورزشکار برویم.

نعمتی بهترین رفیقش رابا لفظ داداشم، برادر کوچکترش محمود اعلام می کند و دلیل آن را تفاوت سنی کم و هم رشته ای بودن می داند و بهترین تفریحش را هم کار می داند و در این باره می گوید: کار را خیلی دوسدارم و اگر فرصتی بشود سراغ کار می روم.

مرتضی نعمتی که توانسطه برنز نوجوانان آسیا را در 16 سالگی کسب کرده و پس از آن طلای لیگ جهانی سری آ کانادا، برنز لیگ جهانی سری آ ترکیه، دوطلای مسابقات جایزه بزرگ کانادا، دوطلای مسابقات اینترنشنال ترکیه، طلا و برنزمسابقات جایزه بزرگ جام وحدت و دوستی، عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات بازیهای کشور های اسلامی و مقام پنجمی، عضو تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی اسپانیا، رنکینگ ۲۷ جهانی، ۴ طلا و ۴ نقره و ۴ برنز قهرمانی کشور و لیگ کاراته وان ایران در تمامی رده های سنی و۲ سال رنکینگ و ۱ امید های کشور را به دست آورده است در پایان تنها خواست از مربی و خانواده اش تشکر کند که در تمامی این مسیر ها همراهش بوده اند.

افتخارات کاراته کاری که با تماشای تمرینات آغاز شد / نعمتی: اگر به عقب برگردم باز کاراته را انتخاب می کنم اما پول در فوتبال است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار