دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام در واکنش به مطلب تابناک با مضمون "واگذاری ساختمان اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی به شورای نگهبان/ آیا بده بستان انتخاباتی در میان است ؟"درخصوص واگذاری ملک اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان به آن دفتر ،مبادرت به ارسال جوابیه ای نموده است .
کد خبر: ۱۱۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 19 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام در واکنش به مطلب تابناک با مضمون "واگذاری ساختمان اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی به شورای نگهبان/ آیا بده بستان انتخاباتی در میان است ؟"درخصوص واگذاری ملک اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان به آن دفتر ،مبادرت به ارسال جوابیه ای نموده است .

 

تابناک ایلام وفق ماده ۲۲ قانون مطبوعات ،عین جوابیه ارسالی را در راستای تنویر افکار عمومی منتشر می نماید.

مدیر مسئول محترم سایت تابناک ایلام

با سلام

احتراما با توجه به درج مطلبی خلاف واقع در آن سایت با تاسی به صورت جلسه تعدادی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان واگذاری ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شورای نگهبان؛ آیا بده بستان انتخاباتی در میان است؟ در پاسخ به این مطلب و در راستای تنویر افکار عمومی و جهت رفع تشویش اذهان بوجود آمده در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات مطلب ذیل جهت درج در کانال به حضور ارسال میگردد مقتضی است به طریق قانونی نسبت به رفع اثر موضوع مندرج در آن سایت اقدام لازم صورت پذیرد.

۱- املاک و  مستغلات دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و تمامی ادارات و سازمانها به عنوان بهره بردار از این املاک استفاده نموده و حق هیچ گونه تملکی بر این اموال ندارند.

۲ _واگذاری املاک دولتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر در کشور و استان مسبوق به سابقه بوده و همچنانکه اطلاع دارید تعدادی از ادارات استان در حال حاضر از ساختمانهای دولتی ادارات دیگر استفاده مینمایند و این موضوع به هیچ عنوان تخلف نبوده و چنانچه افکار عمومی و رسانه ها بررسی نمایند تعداد زیادی از این واگذاریها که که در طول سنوات گذشته بین دستگاههای مختلف رد و بدل شده است در دسترس قرار دارد. نکته حائز اهمیت در واگذاریهای سابق این بوده که در ازاء ملک و ساختمان اداری واگذار شده به سایر ادارات؛ هیچ گونه ما به ازاء ملکی دریافت نشده است، این در حالیست که موضوع واگذاری ساختمان شماره ۲ اداره ،تعاون کار و رفاه اجتماعی به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان؛ به صورت معوض ساختمان اداری این دفتر در اختیار آن اداره کل قرار خواهد گرفت.

با عنایت به مطالب فوق؛ سیری از اقدامات صورت گرفته در خصوص این جابجایی به صورت مستند در اختیار آن رسانه قرار میگیرد تا تبیین گردد که مطلب مندرج در آن کانال خلاف واقع بوده و جمع آوری امضاء توسط کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ گونه وجهه قانونی نداشته و چنانچه این موضع باب گردد باید کارکنان اداراتی که قبلا ساختمانهای خود را واگذار نموده اند در راستای باز پس گیری املاک واگذار شده هم اکنون اقدام به نامه نگاری و امضاء صورت جلسه نمایند.

۱ _این دفتر در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ طی نامه شماره ۴۵۸۲ درخواست جابجایی یا تهاتر ساختمان دفتر استان با ساختمان مازاد ادارات استان در طرح مذکور را به استاندار محترم ارسال نموده است و در آن نامه هیچ گونه اشاره ای به ملک خاصی نشده است.

-۲- نامه دفتر استان با دستور مساعد استاندار محترم جهت طرح در کمیته مولد سازی به معاون محترم توسعه استانداری ارجاع گردیده است.

٣_موضوع واگذاری ملک مذکور قبلا توسط مدیرکل مربوطه به یکی از ادارات دیگر استان مطرح گردیده به همین دلیل تشخیص مسئولین مربوطه بر این بوده است که این ملک مازاد بوده و به دفتر استان در ازاء دریافت ساختمان دیگر واگذار گردد اما چرا کارکنان مربوطه با واگذاری این ساختمان به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مخالفت کرده و موضع رسانه ای گرفتهاند این خود جای تامل جدی دارد.

۴- متعاقب اقدامات انجام شده، موضوع جلسه شماره یک کمیته مولد سازی در سال ۱۴۰۲ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ مطرح و در بند ۴ این صورتجلسهم وضوع جابجایی و واگذاری ساختمان فوق در ازاء ساختمان دفتر نظارت و بازرسی استان ایلام به تصویب اعضاء رسیده است.

۵- در راستای تایید مازاد بودن ساختمان فوق به دلیل وجود ساختمانهای متعدد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان(۵ ساختمان)، یادداشت مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کانال ایلامیان مبنی بر مازاد تشخیص داده شدن این ساختمان در دولت دهم نیز موید مازادبودن این ساختمان از گذشته می باشد.

-۶- در صورت جلسه کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطلبی قید گردیده است که این مطلب با یک بررسی کوتاه موجبات زیر سوال رفتن موضوع را مشخص میکند از جمله اینکه در راستای کمبود فضای اداری و فقدان پارکینگ جهت ارباب رجوع از مطلب یاد شده چنین استنباط می گردد که این اداره کل خودروهای شخصی ارباب رجوع را در پارکینگ ساختمان اداری شماره ۲ جانمایی کرده و این موضوع حتما خلاف واقع بوده ارباب و رجوع خودروهای خود را قطعا در ساختمان اداری پارک ننموده و این موضوع تنها شبیه به طنز می باشد ضمنا در راستای تکریم گردد ساختمان قدیم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مکان بهتری است تا مراجعه کنندگان بدون کمترین هزینه ای از ارباب رجوع پیشنهاد . ساختمان قدیم به ساختمان جدید مراجعه کرده و مانع از هزینه تراشی اضافی برای کارگران و کارفرمایان گردد.

بر اساس مطالب قید شده در آن سایت مبنی بر اهداف مستتر در پشت واگذاری غیر همسو؛ هیچ گونه هدف خاصی نبوده و تنها دلیل این جابجایی اعلام واگذاری ساختمان مذکور توسط شخص مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی به اداره دیگری بوده و بنا به ضرورت و نیاز این دفتر؛ موضوع جابجایی آن با دفتر استان مطرح گردیده است همچنین برگزاری انتخابات در ادوار گذشته نیز موید قانونی بودن اقدامات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در حوزه فعالیتهای کاری بویژه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان بوده و آنچه در بررسی صلاحیت داوطلبان ملاک بوده قانون و مستندات قانونی در خصوص داوطلبین انتخابات است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار