متخصصان دانشگاه آکسفورد اثر مصرف الکل روی مردان در چین را بررسی کرده و دریافته‌اند حتی در افرادی که گاه به گاه الکل مصرف می‌کنند، خطر بروز برخی از بیماری‌ها افزایش می‌یابد از جمله بیش از ۳۰ بیماری که پیش‌ از این تصور نمی‌شد با الکل ارتباطی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 13 June 2023
یافته‌های مطالعه تازه‌ای‌ که در نشریه «نیچر مدیسین» منتشر شد، نشان می‌دهد مصرف حتی مقادیر اندکی از الکل خطر ابتلا به بیش از ۶۰ نوع بیماری را افزایش می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه آکسفورد اثر مصرف الکل روی مردان در چین را بررسی کرده و دریافته‌اند حتی در افرادی که گاه به گاه الکل مصرف می‌کنند، خطر بروز برخی از بیماری‌ها افزایش می‌یابد از جمله بیش از ۳۰ بیماری که پیش‌ از این تصور نمی‌شد با الکل ارتباطی داشته باشند.
 
«پک کی ایم»، نویسنده اصلی این گزارش و از پژوهشگران بهداشت جمعیت آکسفورد در این باره گفت: مصرف الکل با طیف گسترده‌تری از بیماری‌ها، بیش از آنچه پیش‌تر مشخص شده بود، مرتبط است و یافته‌های ما نشان می‌دهد که این ارتباط‌ها احتمالا علت و معلولی است.
 
به نوشته نیویورک پست، ۵۱ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰ منطقه در سراسر چین برای این مطالعه انتخاب شدند که ۴۱ درصدشان مرد بودند.
 
۳۳ درصد از این مردان تایید کردند که دست‌کم هفته‌ای یک بار الکل مصرف می‌کنند در حالی که فقط دو درصد زنان گفتند به‌طور منظم الکل می‌خورند.
 
این گروه مطالعاتی پس از ۱۲ سال پیگیری این افراد دریافتند که الکل با افزایش خطر ابتلا به ۶۱ بیماری برای مردان مرتبط است. از این تعداد، ارتباط ۲۸ بیماری از جمله سرطان مری و بیماری کبد و دیابت، پیش‌تر با مصرف الکل مشخص شده بود.
 
اما ارتباط ۳۳ مورد باقی‌مانده از بیماری‌ها با الکل از جمله سرطان معده و ریه، زخم معده، و نقرس پیش‌تر ثابت نشده بوده است.
 
همچنین برخی از عادت‌های استفاده از الکل مانند مصرف روزانه، این خطرها را چندین برابر تشدید می‌کند.
 
«آیونا میلوود»، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار بهداشت جمعیت آکسفورد نیز گفت: واضح است که مصرف الکل هم در چین و هم در سراسر جهان یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای سلامتی است.
 
مصرف الکل حتی در حد کم به پیامدهایی از جمله سرطان‌های خاص و حتی مرگ زودهنگام می‌انجامد. با این حال، تخمین می‌زنند که ۶۳ درصد آمریکایی‌ها همچنان به مصرف نوشابه‌های الکلی ادامه دهند.
 
در ماه ژانویه، مرکز کانادایی مصرف مواد و اعتیاد نیز رهنمودهای بهداشتی ‌به‌روزشده‌ای درباره الکل منتشر کرد و مقام‌های بهداشتی کانادا گزارش دادند که هیچ مقدار الکل یا هیچ نوعی از آن برای سلامتی مفید نیست، حتی به مقدار کم./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار