حجت الاسلام سوخته زار مبلغی که با استفاده از کوهنوردی و ورزش پای کودکان و نوجوانان را به فعالیت های فرهنگی باز کرده و در کنار کار جهادی نیز از تدریس فقه غافل نبوده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 06 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت السلام سوخته زار طلبه جوان شهرستان آبدانان گفت: من در ابتدا خود را خادم مردم معرفی میکنم؛ زمانی که فعالیت تبلیغی خود را آغاز کردم مسجد امام حسن مجتبی (ع) تازه ساخته شده بود و دارای مشکلات عدیده ای همچون سرمایشی،گرمایشی و بعضی تعمیرات جزئی بود.

وی افزود: با کمک مردم آن منطقه توانستیم پول ۴ دستگاه کولر گازی را تهیه کرده و مشکل سرمایشی و گرمایشی این مسجد را برطرف کنیم.

این مبلغ دینی دغدغه اصلی خود را پرورش جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: ما برای برطرف کردن این دغدغه، جوانان و نوجوانان را ترغیب کرده ایم که سخنان مقام معظم رهبری را مطالعه و گوش کنند و در کلاس های فرهنگی و قرآنی به بحث و گفت و گو بنشینند.

سوخته زار گفت: تمام تجربیات تبلیغ را همراه با توانایی هایم به کار گرفتم که بیشتر کار تبلیغی با دانش آموزان و جوانان و تربیت خانواده ها شروع کنم که تاثیر گذار هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار کار تبلیغ فعالیت های دیگری نیز به عنوان وظیفه برای خدمت به مردم پیگیری می کند، خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های قرانی، برگزاری کلاس های تفسیر خطبه های نهج البلاغه، مسابقه وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی، تشکیل گروه سرود ملی و مذهبی، تشکیل تیم فوتبال، اعزام نفرات برتر قرآنی به شهرستان ها و اعزام جوانان و نوجوانان به منطقه عملیاتی و آشنایی آنان با شهدا از شاخص ترین فعالیت فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی (ع) است.

سوخته زار مشکل اصلی مردم را فقر اقتصادی دانست و گفت: در بازدید هایی که از خانواده های محروم روستا انجام داده ایم تعداد زیادی از خانواده ها از وسایل اولیه زندگی محروم هستند که تا حدودی با کمک خیرین این مشکلات را مرتفع کرده ایم ولی هنوز عده زیادی محتاج هستند.

وی ادامه داد: در حقیقت بنده اعتقادم این است که بایستی برای امر تبلیغ روحانی با تمام ظرفیت علمی و با عملکرد صحیح همراه با برنامه متنوع برای جذب همه اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان پای کار باشد.

این مبلغ دینی افزود: کار جهادی را وظیفه تعیین شده برای خودم می دانم زیرا همین که در این دوران که مردم نیاز به تقویت باور های دینی و اعتقادی خود هستند رسالت طلبه ها این هست که در مناطق کم برخوردار حضور یابند و ذهنیت مردم تغییر کند گرچه باید کار تبلیغ بصورت مستمر ادامه داشته باشد تا تاثیر گذاری خود را نشان دهد. 

وی گفت : تا زمانی که بتوانم این کار را انجام خواهم داد و ذره ای غفلت نخواهم کرد بلکه به دیگر طلبه ها توصیه میکنم در این عرصه ورود کنند تا توشه ای برای خود داشته باشند هرچه کار جهادی در مناطق کم برخوردار و محروم انجام شود کم است  زیرا دسترسی مردم در روستاهای دور افتاده به استفاده از امکانات مختلف  امکان پذیر نیست بنابراین لازم است توجهات به آن سمت است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون در مدارس کارتبلیغی و برگزاری نماز جماعت فعالیت دارم اذعان کرد:هیچ گاه از دانش آموزان غافل نبوده و همواره با مدارس سطح روستا در طرح های چون طرح هم گرام ارتباط مستمر داشتم و دارم و با روش های جدید در جهت جذب حداکثری آنان میکوشم. 

حجت اسلام سوخته زار بیان کرد: در ایام کرونا اقدامات چشمگیر در کمک به بیماران کرونایی و تهیه ماسک و دستکش و همچنین دفن غریبانه اموات کرونایی داشته ام. 

این روحانی جوان گفت: همچنین در امور جهادی دیگر همچون مشاوره قبل ازدواج، عقد جواناندستی برآتش دارند و بیان کرد: شاید این کار،کار جهادی باشد  ولی کسب تجربه ها برای افراد بسیار مهم است و از طرفی کار جهادی گسترده بوده ودر تمام زمینه ها جای کار وجود دارد. 

گفتنی این است این طلبه طرح های همچون کوهنوردی و ورزشی با جوانان و دائمی کردن طرح اطعام علوی با حمایت خیرین و منازل آنانو برپایی نشست های معرفتی و صمیمی در فضا های باز و حضور در سالن ورزشی،گرفتن سانس فوتسال رایگان هفتگی، راه اندازی موکب برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مسیر جاده اصلی، همکاری در کشت نهال و تشویق جوانان به اشتغال در امور کشاورزی و دمداری انجام می دهد. /ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار