عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این ناوگان گفت: با توجه به عدم کمک‌های دولتی باید از با مدیریت بهینه منابع و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، راه‌اندازی مترو، تکمیل پیاده راه‌ها و ایجاد لاین دوچرخ ترافیک شهر قم را ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 31 October 2022

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم در سطح شهر اظهار داشت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر یکی از حوزه‌های مهم در مدیریت شهری بوده که نیاز به توجه دارد.

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: شهر قم کلان‌شهری مهم و پرتردد است، درحالی‌که شبکه شوارع ما اصلاً با میزان تردد و مسافری که به شهر وارد می‌شود متناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم مدیریت بهینه امکانات موجود را مطرح کرد و گفت: در تلاش هستیم با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و راه‌اندازی مترو و تکمیل پیاده راه‌ها و ایجاد مسیرهای دوچرخه، حمل‌ونقلی به‌روز و ساماندهی شده داشته باشیم.

وی گرانی خرید اتوبوس را به‌عنوان یکی از عوامل کمبود اتوبوس در شهر قم یادآور شد و تصریح کرد: امروز شهر قم نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که عددی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که با توجه به عدم کمک دولت، شهرداری به‌تنهایی امکان تأمینان را ندارد.

اخوان ادامه داد: باید به‌مرور اتوبوس‌ها را کامل کرده و با یارانه مناسب ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی کنیم و در این میان و بودجه‌های سالیانه تکمیل رینگ‌ها و تقاطع‌ها را نیز اجرا کنیم.

وی سپس به تأمین پارکینگ عمومی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بااینکه کلیه درآمد شهرداری از حذف و کسر پارکینگ در حساب جدا نگهداری می‌شود اما مشکل پارکینگ عمومی با این اعتبار حل نمی‌شود و در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با اجرای خط‌کشی و نصب تابلوهای جدید و اجرای آسفالت و روکش معابر می‌توانیم بسیاری از مشکلات ترافیکی را در سطح شهر حل کنیم و باید به آن توجه کافی داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار