بازگشایی مدارس و آموزش حضوری سبب خوشحالی دانش آموزان و خانواده های آنان شده است این در حالی است که نبود سرویس مدارس برای برخی از خانواده ها مشکلاتی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 09 October 2022

به گزارش تلابناک قم، ساماندهی سرویس مدارس، امری ضروری است و آموزش و پرورش برای تأمین سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیازمند همراهی مدیریت شهری است، هرچند بدون همراهی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و از همه مهم‌تر، همدلی والدین و مدارس امکان تأمین زیرساخت‌های لازم برای تأمین سرویس‌های مدارس وجود ندارد.

در تحقق این امر همراهی استانداری، پلیس راهور، شهرداری و آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها ضروری به نظر می‌رسد تا بتوان امنیت و کنترل ترافیک در محوطه مدارس شهر را به‌خوبی برقرار کرد.

در این راستا شهردار قم در خصوص آیین‌نامه مصوب سرویس مدارس اظهار  کرد: یکی از الزامات مهم در ایفای نقش بیشتر سازمان تاکسیرانی در سرویس مدارس، در کنار توجه به مباحث اجتماعی و اقتصادی شهروندان، فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به هدایت والدین و مدارس به‌سوی مقررات ملی و محلی است.

سید مرتضی سقائیان نژاد می گوید: یکی از مشکلات جدی در این زمینه فرسودگی ۶۰ درصدی تاکسی‌های شهری قم است و دراین‌باره مسئله نوسازی یکی از اولویت‌ها و نیاز‌های حیاتی این ناوگان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار