بازگشایی منظم مدارس پس از دوسال وجود کرونا مدارس و اصناف مربوط به این بازگشایی را درگیر برخی از مسائل کرده که سرویس دانش آموزان از جمله آن ها می باشد و این چالش با اعلام نرخ مصوب از سوی فرمانداری پایان یافت.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 08 October 2022

به گزارش تابناک قم، بوی کرونا جایش را به بوی ماه مهر داده و مدتی است که دانش آموزان آموزش فضای مجازی را رها و به کلاس درس رفته اند. در این میان برخی از مسائل مدیریت به علت وقفه دوساله دچار مشکلات شده است. یکی از این مشکلات سرویس مدارس و تصویب نرخ آن می باشد که هم دردسری برای مدارس شده بود و هم معضلی برای خانواده ها.

بد عهدی ها و گران فروشی برخی از شرکت های طرف قرارداد با مدارس شورای شهر و آموزش و پرورش را بر آن داشت تا فوری نرخ نامه ای را برای سرویس مدارس تصویب کنند که نهایتا این نرخ نامه به تصویب فرمانداری قم رسید.

نرخ نامه سرویس مدارس قم مصوب شد / حاشیه نگاری بر نظارت سرویس مدارس

ارقام فوق به تصویب فرمانداری قم رسیده و دستور اجرای آن به شهرداری قم، آموزش و پرورش استان، ریاست پلیس راهور، ریاست سازمان نظارت بر تاکسیرانی و ریاست سازمان اتوبوسرانی داده شده است.

نظارت و مشکلات بر سرویس های قم چه گونه است؟

در سال 92 حادثه ای تلخ قلب مردم قم را به درد آورد، خبر تصادف یک خودرو ایاب و ذهاب مدرسه در کمربندی قم که موجب فوت یک دختر 14 ساله شد. در آن زمان سخنگوی وقت شورای شهر قم پیرامون این حادثه بیان کرد: راننده سرویس مدرسه راهنمایی تیزهوشان فرزانگان صلاحیت لازم برای این کار را نداشته است.

وی گفت: تیم های نظارتی باید در هر چهار ناحیه آموزش و پرورش ضمن نظارت دقیق چک لیست هایی را پر کرده و به صورت سه ماه یک بار گزارشی را به این جلسه ارائه دهند.

حال این سوال مطرح است که با وجود این حادثه تلخ در سابقه سرویس های مدارس قم و ذکر دستور فوق آیا این نظارت و ارزیابی ها همچنان بر سرویس های مدارس قم برقرار است؟ 

۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت جابه‌جا می‌شوند!

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عدم اجرایی آیین‌نامه سرویس مدارس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت از نظر آیین‌نامه سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند.

همچنین چندی پیش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر وجود نابسامانی در وضعیت کنونی سرویس مدارس، مجددا از اجرای ناقص آیین‌نامه جابه‌جایی دانش‌آموزان انتقاد کرد.

مسعود طبیبی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون 18 می بایست خودروها 4 نفر بیشتر سوار نکنند که این عامل اغلب رعایت نمی شود، تعداد شرکت های ارائه سرویس زیاد است که همگی مورد تایید نیستند، در مورد برخورد با رانندگان خاطی گاهی این افراد خود را والدین دانش آموزان معرفی می کنند. همچنین خودروهای ون موظف هستند یک نفر همراه داشته باشند و طبق مصوبه امسال کمیسیون، نرخ مصوب سرویس مدارس می بایست در تابلویی بر درب مدارس قابل بازدید دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گیرد.

با تصویب نرخ سرویس مدارس حالا مدارس و شرکت های طرف قرار داد موظف به اجرای آن هستند، باید دید نظارت ها بر این مصوبه می تواند بحران گرانی و سایر مشکلات سرویس مدارس در قم را پایان دهد؟ همچنین توقع می رود تا دستگاه های نظارتی با نظارتی دقیق و قابل لمس آرامش خاطر را به خانواده های دانش آموزان هدیه دهند، چرا که در این شرایط اقتصادی خانواده ها با تحمل بار مالی سرویس ها، در تلاشند تا فرزندان خود به صورت مطمئن و آسوده در رفت وآمد باشند.

حمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار