پاک فطرت گفت: با اشاره به اینکه اگر فرماندار بودم سعی می کردم روزانه 16 ساعت کار کنم و در فرمانداری خود را حبس نمی کردم و به دنبال بررسی مشکلات و رفع آن بودم، اظهار کرد: در شیراز بیش از 200 هزار نفر اتباع خارجی داریم که باید این افراد ساماندهی شوند.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 14 April 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علیرضا پاک فطرت»، امروز (پنج شنبه 25 فروردین) در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز که در این فرمانداری برگزار شد، گفت: فرصت خدمت زود تمام می شود و لازم است مدیریت ارشد استان از ظرفیت فرماندار سابق استفاده کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرماندار مثل ناخدایی می ماند که کشتی را هدایت می کند و اگر خوب هدایت کند به آینده خوبی رهنمود می سازد، تاکید کرد: فرماندار باید بداند چه می کند و همه دستگاه ها باید بدانند فرماندار مدیر ارشد اجرایی آن شهرستان است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اقتصادی و تولید نگرانی دارند، تاکید کرد: ایشان 10 سال است که نام سال ها را بر اساس اقتصادی می گذارند و این بزرگوار به عنوان پدر معنوی ایران، با چه تلاش و پشتمار کار می کنند و من هم گفتم باید روزانه 16 ساعت کار کنم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال گذشته مجلس کارهای زیادی کرد و امسال هم نتیجه آن را خواهیم دید، افزود: فرماندار شیراز باید فردی شجاع و اقتصادی باشد و با سرمایه گذار جلسه بگذارد و قرارداد اقتصادی بنویسد و اشتغال برای مردم به وجود بیاورد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه از لحاظ بیکاری شیراز در رتبه های خوبی قرار ندارد و در رتبه های آخر است، تاکید کرد: 40 درصد جمعیت فارس در شیراز زندگی می کنند و امروز بزرگترین کار امنیتی حل مشکلات اقتصادی و اشتغال برای مردم و بزرگترین کار فرهنگی ایجاد فرهنگ کار و تلاش و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اگر فرماندار بودم سعی می کردم روزانه 16 ساعت کار کنم و در فرمانداری خود را حبس نمی کردم و به دنبال بررسی مشکلات و رفع آن بودم، اظهار کرد: در شیراز بیش از 200 هزار نفر اتباع خارجی داریم که باید این افراد ساماندهی شوند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه کنترل بازار و فعال سازی اداره تعزیزات حکومتی است که به نظر من بازار رها شده است، اضافه کرد: به نظرم هر هفته باید روزانه بازار رصد شود و امروز یک جنس در شیراز در نقاط مختلف قیمت های مختلف دارد که باید فرماندار توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارتی بر بهداشت وجود ندارد و برخی مواد خوراکی به شکل نامناسب تهیه و باعث بروز سرطان می شود، افزود: توجه به زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان خیابانی باید در دستور کار باشد و باید با همکاری بهزیستی و کمیته توجه به این اقشار شکل گیرد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه با گردشگری می توان اشتغال فارس را حل کرد و باید به سازمان های مردم نهاد توجه شود، افزود: پیگیری مسائل آب شرب و آب کشاورزی مهم است و حفاظت از آب های زیرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد و باید در مورد حفر آب های بدون ضابطه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به شرکت های دانش بنیان و نخبگان باید در دستور کار فرماندار باشد، تاکید کرد: توجه به امر آموزش و پرورش و آموزش عالی باید انجام شود و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید در دستور کار باشد و زمین های منابع طبیعی را تفکیک و به باغ شهر تبدیل می کنند که باعث می شود اکوسیستم طبیعت بهم بریزد و زمانی که سرمایه گذار از شما زمین می خواهد ندارید.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات یک ماه کافی است، تاکید کرد: انتخابات روال کار خود را دارد که فرماندار باید کارهای دیگر را انجام دهد.

پاک فطرت گفت: اگر در بحث ترافیک درست عمل نکنید اول مهر که مدارس باز می شوند شیراز شهر پرترافیک خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار