معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کارگروه ویژه ساماندهی سرویس مدارس در این استان تشکیل شده‌است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 13 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی با بیان ضرورت حفظ ایمنی تردد دانش آموزان و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی گفت: دستگاه قضایی با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط کارگروه ویژه استانی را تشکیل داده و در این خصوص شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها احصاء و ابلاغ شده‌است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این کارگروه استعلام آخرین وضعیت رانندگان سرویس‌های مدارس از مراجع ذیصلاح ناجا است افزود: به استناد مواد ۱۰ تا ۱۲ آیین نامه و دستورالعمل سرویس‌های مدارس، رانندگانی که مرتکب بیش از دو تصادف شده و مقصر شناخته شوند و یا بیش از سه بار مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوعه و تصادفت منجر به فوت با تقصیر باشند، نمی‌توانند در ناوگان سرویس‌های دانش آموزی حضور داشته باشند.

وی الزام به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نصب کارت شناسایی در معرض دید و نصب نشان سرویس مدارس را از دیگر مصوبات این کارگروه دانست و تصریح کرد: در راستای حسن جریان امور مقرر شده‌است تا یک تیم بازرسی از سازمان تاکسیرانی و راهور نظارت بر عملکرد سرویس های مدارس و اعمال قانون نسبت به سرویس های فاقد مجوز را بر عهده گیرند. 

یزدی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح هجرت با محوریت ارتقاء مهارت‌های اخلاقی و زندگی، ویژه خانواده زندانیان استان قم در سال جاری خبر داد و گفت: از آنجا که آموزش خانواده زندانیان نقش مهمی در پیشگیری از طرد اجتماعی زندانی پس از آزادی دارد این کارگاه‌ها در راستای اجرای برنامه هجرت با موضوع اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان اجرا شده و تا کنون ۹ کارگاه برگزار و بیش از ۳۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است، افزود: این دوره‌های آموزشی در رویکردی نوین و با لحاظ نمودن نیازهای مخاطبین، برای گروه‌های مخاطب خانواده زندانیان طراحی و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرا شد. همچنین برنامه ریزی های لازم برای استمرار برگزاری این دوره ها صورت گرفته است.

یزدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسایل در حوزه باز اجتماعی کردن زندانیان و پیشگیری از طرد اجتماعی ایشان، بازسازی شخصیت آسیب دیده مددجویان و فراهم ساختن امکان بازگشت آنان به جامعه از طریق نهاد خانواده است و ارائه آموزش‌های مدون و کارآمد به خانواده زندانیان، یکی از راه‌های تحقق بخش این مهم به حساب می‌آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار