به گزارش تابناک قزوین به نقل از مهرقزوین
قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با بررسی راهکارهای علمی احیاء گونه جانوری آهو در دشت الله آباد قزوین زمینه پیشگیری از توسعه کانون ریزگرد نیز فراهم می شود.
کد خبر: ۵۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 04 April 2018

گونه آهو در دشت الله آباد قزوین احیا می‌شودمدیرکل محیط زیست استان قزوین:

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با بررسی راهکارهای علمی احیاء گونه جانوری آهو در دشت الله آباد قزوین زمینه پیشگیری از توسعه کانون ریزگرد نیز فراهم می شود.
سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: منطقه الله آباد هم منطقه شکار ممنوع است و هم اخیرا در معرض تولید ریزگرد قرار دارد که برای بهره برداری از این منطقه برای اجرای طرح های علمی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا جمعی از روسای ادارات ستادی و کارشناسان از دشت شکار ممنوع الله آباد قزوین به عنوان یکی از مناطق مستعد تبدیل به کانون ریز گرد در استان بازید کرده و راهکارهای اجرایی لازم برای پیشگیری از ریزگرد را مورد بررسی میدانی قرار دادند.

شمسی پور اظهارداشت: در این بازید مقرر شد، مطالعات لازم برای تعیین نیاز آبی مناطق تالابی دشت یادشده و جلوگیری از تبدیل منطقه به کانون تولید ریزگرد انجام شده و پس از تعیین اقدامات و جمع بندی پیشنهادها نسبت به اقدامات عملی و جذب اعتبارات ملی و استانی برای حل این معضل اقدامات اساسی و علمی صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: حل معضل ریزگرد و جلوگیری از نابودی اکوسیستم های آبی در استان قزوین و به خصوص دشت الله آباد با همکاری مسئولین استانی قابل حل شدن است و در این زمینه تمامی دستگاه های مسئول باید وظایف قانونی خود را به انجام رسانده و همکاری لازم را به عمل آورند.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: همچنین محدوده های پیشنهادی برای طرح احیا و معرفی مجدد گونه آهو مورد بررسی و بازیدی میدانی قرار گرفت و مقرر شد بخش خصوصی مشارکت و همکاری لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در اجرای طرح تکثیر و پرورش آهو در اراضی این منطقه به عمل آورد.

شمسی پور گفت: با این کار زمینه لازم برای رهاسازی گونه آهو در دشت شکار ممنوع الله آباد که زمانی زیستگاه این گونه با ارزش بوده است فراهم خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآورشد: امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد پایگاهی در رهاسازی گونه در معرض خطر آهو در محدوده منطقه شکار ممنوع دشت الله آباد استفاده شود تا به زودی شاهد احیاء گونه آهو در دشت های استان قزوین باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار