به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت
اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه تعدادی از مسؤولان شهرداری و بهزیستی این شهر از مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بازدید کردند.
کد خبر: ۵۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 16 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نفل از خبرگزاری فارس از قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه تعدادی از مسؤولان شهرداری و بهزیستی این شهر از مرکز گذری کاهش آسیب(DIC) مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بازدید کردند.

سیدعلیرضا خونساری رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این خصوص اظهار داشت: در برنامه مذکور، بازدیدکنندگان از نزدیک با فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز آشنا شدند.

وی ادامه داد: مرکز گذری کاهش آسیب، برای کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به وجود آمده و معتادان پُرخطر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی، نظیر ایدز، با مراجعه به این مرکز، از امکانات رایگان همچون سرنگ و برنامه‌های آموزشی رایگان استفاده می‌کنند.

به گفته متولی سلامت شهرستان قزوین، این مرکز، دو نوع خدمات به معتادان کارتن‌خواب و بی‌خانمان ارائه می‌کند که شامل خدمات ارائه شده در داخل مرکز و تیم سیار است.

خونساری ادامه داد: تیم سیار، متشکل از دو تن از کارکنان است که با حضور در محل تجمع معتادان، به ارائه خدمات بهداشتی از جمله ارائه سرنگ، سوزن و وسایل بهداشتی می‌پردازند.

کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم در این بازدید عنوان کرد: سامان دادن متکدیان یکی از وظایف شهرداری است و روند کار به این صورت بوده که متکدیان، توسط نیروی انتظامی به دادستانی معرفی شده و بعد از صدور حکم دادستانی، در این مرکز ساماندهی می‌شوند.

زهرا یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این بازدید به مشارکت سایر سازمان‌ها و ادارات شهر، برای رفع مشکلات و موانع اشاره کرد و خواستار همکاری این سازمان‌ها به منظور پیشبرد اهداف این مرکز شد.

گفتنی است در این بازدید، کارشناسان مرکز بهداشت استان و شهرستان قزوین هم حضور داشتند.

در پایان، بازدیدکنندگان با حضور در مرکز بستری بیماران و ملاقات با بیماران، از نزدیک در جریان چگونگی ارائه خدمات به این افراد قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار